وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز شاهدیم که پیگیری توسعه زیرساخت‌ها، حفاظت از بناها و بافت های تاریخی و ثبت‌های تاریخی به دغدغه‌ی عمومی و در اولویت‌ مطالبات مردم قرار گرفته است.

به گزارش جارچی اخبار، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در آیین عزاداری سنتی روستای توت اردکان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان یزد سرزمینی با غنای تاریخی است ، اضافه کرد: میراث ملی و تاریخی این استان زبانزد است و در زمینه حفاظت از بافت های تاریخی نیز مردم یزد از پیش قدم‌ها در کشور هستند.

وی با بیان اینکه گردشگری یزد مرهون زحمات شهروندان این استان و مدیرانی مانند استاندار و نمایندگانی مردم در مجلس است، ادامه داد: امیدوار هستیم در مسیر پر مشقت صیانت از میراث تاریخی توفیق خدمت به مردم ایران را داشته باشیم.

صالحی امیری افزود: در کنار همه فعالیت ها نباید از خدمت و فعالیتی که رسانه‌ها انجام می دهند، چشم پوشید، همواره قدردان نقش آفرینی رسانه در پیوند دولت و مردم هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حسن نیت و ابراز ارادت به مردم اردکان به ائمه اطهار در مراسم آیینی و ملی روستای توت بسیار اثرگذار است، افزود: انبوه جمعیت عزادار و آیین ویژه این روستا، نمود فرهنگ و تبلور تدین و باورهای عمیق مردمان این سرزمین داشت.

دیدار با امام جمعه یزد، بازدید از طرح های گردشگری و فرهنگی استان یزد و شرکت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از برنامه های سفر ۲ روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این استان است.