معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تکذیب برخی اخبار در خصوص رانش زمین در جاده کرج – چالوس گفت: روز گذشته در منطقه درده این جاده بر اثر سیلاب، یک بخش کوچکی آبشستگی داشتیم.
به گزارش جارچی اخبار، علی درویش پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال این حادثه تیم های راهداری بلافاصله در محل حاضر شدند و مسیر در حال آماده سازی است .
وی اضافه کرد: جاده کرج – چالوس که یکی از جاده های پرتردد است و با توجه به اینکه بار برگشت مسافران نوروزی را از این مسیر داریم، هدف این است این جاده به صورت ۱۰۰ درصد ایمن سازی شود.
درویش پور گفت: راهداری به صورت ۲۴ ساعته در جاده مشغول به فعالیت است و پس از ایمن سازی صد درصد آن تصمیم گیری در خصوص بازگشایی جاده کرج – چالوس صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین در روزهای اخیر با توجه به اینکه چند مورد ریزش سنگ در این محور داشتیم
برای پیشگیری از حوادث مسیر تا اطلاع بعدی مسدود است .
معاون عمرانی استانداری البرز افزود: مسدود شدن جاده کرج – چالوس تصمیم درست و معقولی بوده و هدف این است که اتفاقی در این محور پیش نیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته طی ۲ موج بارشی در استان اشاره و اظهار داشت: شدت بارش ها در استان نسبت به بسیاری از دیگر استان ها بالاتر بوده، میانگین بارش در البرز ۵۴ میلی متر گزارش شد.
وی ادامه داد: با توجه به پای کار بودن استاندار و کلیه مدیران استانی همگی بسیج شدند تا شاهد بروز حادثه ای در استان نباشیم.
معاون عمرانی استانداری البرز افزود: در محور نجم آباد نیز با توجه به اینکه شدت بارش ها بالا و اینکه رودخانه های در مسیر رودخانه تهدید نشوند، حاشیه رودخانه کاملا تقویت شده است.
درویش پور گفت: در رودخانه کردان حد فاصل هشتگرد سیلاب به مسیر اصلی خود منحرف شده و رودخانه به طور کامل ایمن سازی شده است.
وی ادامه داد: همچنین پل دسترسی که در یکی از روستاهای طالقان بر اثر بارندگی از بین رفته بود و راه ارتباطی ۱۵ خانوار قطع شده بود، در کمتر از ۲۴ ساعت ارتباط این روستا برقرار شد.
درویش پور گفت: طبق دستور استاندار تا زمانی که مسیر دسترسی این روستا برقرار شود با تمامی اهالی این روستا تماس گرفته و این اطمینان خاطر به آنها داده شده بود که در کمترین زمان ممکن این مشکل برطرف می شود.
وی افزود: با این شدت بارش، ریزش و آبگرفتگی های جرئی وجود داشت اما با حضور جدی همه مسئولان و همراهی خود مردم تمامی این مسایل رفع شد و هم اکنون شرایط استان عادی است.
معاون استاندار البرز ادامه داد: با توجه به اینکه بار برگشت مسافران نوروزی را از استان داریم و محورهای مواصلاتی البرز نیز بالاترین حجم تردد را دارند، طبق تاکید استاندار تا پایان تعطیلات نوروزی مدیران ما در آمادگی کامل هستند تا مشکل خاصی در استان پیش نیاید.
درویش پور گفت: تاکید استاندار البرز بر آمادگی صد درصد مدیران تا پایان تعطیلات نوروزی در سطح استان است تا ضمن آمادگی و اتخاذ پیشگیری های لازم برای برگشت مسافران که از استان ما عبور می کنند، سفری ایمن را برای آنها فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حجم سدهای استان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از قبل پیشگیری های لازم اتخاذ و رها سازی نیز صورت گرفته بود، ظرفیت خالی در پشت سدهای کرج و طالقان داشته ایم و هنوز هم سدهای ما ظرفیت خالی دارند و مشکلی از این بابت نداریم.
درویش پور افزود: اولویت در استان برای ما علاوه بر حفظ جان تک تک مردم، مسدود نشدن راه های اصلی، جلوگیری از آبگرفتگی منازل مردم و جلوگیری از وقوع احتمالی سیلاب بوه و اینکه مردم حضور مسئولان را به صورت جدی احساس کنند.
وی ادامه داد: مردم نیز در این مدت با همکاری خوبی که رسانه های استان در اطلاع رسانی داشته اند، همراهی مناسبی داشتند که جای تشکر دارد.
درویش پور گفت: رسانه های استان البرز نیز همپای مدیران در روزهای اخیر پای کار بودند و فعالیت هایشان قابل تقدیر است.