دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا شعار رونق تولید در حد شعار باقی نماند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، داود میرزایی در مراسم گرامیداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه شهرستان ساوه در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: گرچه شرکای اجتماعی بویژه دولت در شورای عالی کار همراه جامعه کارگری بود و بیشترین افزایش حقوق برای کارگران در طول ۳۹ سال گذشته را در سال ۱۳۹۷ رقم زد، اما متاسفانه پس از مدت کوتاهی تحریم‌های ظالمانه و دست‌های پشت پرده مفسدین اقتصادی، عرصه را بر جامعه کارگری تنگ کرد و شیرینی افزایش حقوق با بحران اقتصادی که در فضای کشور حاکم گشت، بر کام کارگران تلخ شد و آنها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند.
وی با تاکید بر اینکه کارگران در مقاطع گوناگون نظام پای انقلاب ایستادند، افزود: کارگران همواره مدافع آرمان‌های نظام بوده و در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی حضوری تاثیرگذار در انقلاب داشتند اما متاسفانه دچار بی مهری شدند.
وی به افزایش حقوق کارگران در سال جاری نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بیشترین افزایش حقوق در سال ۱۳۹۸ برای جامعه کارگری صورت گرفته است، گفت: متاسفانه حقوق دومیلیونی برای یک خانوار سه نفری تنها جوابگوی نیاز ۱۵ روز است. وقتی خط فقر توسط مرکز پژوهش های مجلس ۳.۵ میلیون تومان اعلام می شود تمامی کارگران زیر خط فقر قرار دارند و در آرزوی داشتن مسکن و خودرو خواهند ماند.
دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه خواستار برطرف کردن مشکلات توسط مجلس و دولت شد و افزود: باید دست به دست هم بدهیم تا شعار رونق تولید در حد شعار باقی نماند. امروز رهبر معظم انقلاب بیش از همه دغدغه کارگران را دارند و با نامگذاری سالها با عنوان حمایت از تولید ملی و رونق تولید به مسئولان گوشزد می کنند که باید نگران اقتصاد کارگران باشند.
وی با تاکید بر اینکه کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، افزود: کارگران از توان بالایی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن برخوردارند و می توانند با تولید کالای با کیفیت و تقویت صادرات محوری پاسخ کوبنده ای به بدخواهان نظام بدهند، به شرطی که موانع تولید از سر راه کارگران برداشته شود.
وی افزود: سود بالای بانکی کمر کارگران و تولید ملی را شکسته و بزرگترین مانع پیش روی رونق تولید است در حالیکه باید با کاهش سود بانکی در حوزه تولید اجازه دهیم نقدینگی در این عرصه افزایش یابد تا تلاش کارگران به نتیجه برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس با جامعه کارگری بیگانه‌اند و شناخت لازم از تولید، صنعت و از کارگران ندارند، افزود: برخی تصمیمات مجلس شورای اسلامی بر ضد جامعه کارگری است. به فرموده رهبری باید قوانینی در مجلس وضع شود که در دفاع از منافع کارگران و قشر متوسط باشد اما متاسفانه این طور نیست.
وی افزود: نماینده مجلس در تلویزیون حاضر می‌شود و به صراحت می گوید فلان تصمیمی که مجلس گرفت اشتباه بوده است. سوال ما این است که آیا مجلس جای آزمون و خطاست؟ با یک تصمیم غلط زندگی هزاران کارگر را تباه می کنید؟ اصلا شما اشتباه کردید که نماینده شدید. تا چه وقت باید تاوان تصمیمات اشتباه در کلان کشور را بدهیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: قراردادهای موقت و سوء استفاده از آن کمر کارگران را شکسته است. کارفرمایی که یک شبه و با رانت صاحب کارخانه‌ای شده و توانایی اداره یک شرکت را ندارد، جامعه کارگری را با بحران مواجه کرده است. کارگران تا کی باید تاوان خصوصی سازی بدون کارشناسی را بدهند.
وی در ادامه خواستار برطرف کردن مشکل کارخانجات استان نظیر پروفیل ساوه، هپکو، ماشین سازی و آذراب شد و افزود: مشکل پروفیل ساوه کمتر از هپکو نیست. بسیاری از کارگران آن در شرف بازنشستگی هستند اما به دلیل مشکلات موجود امکان اینکار وجود ندارد.
میرزایی در ادامه گفت: جای بسی تاسف است که طی یکسال گذشته سه هزار نفر در ساوه و زرندیه مشمول مقرری بیمه بیکاری شدند که آمار خوبی برای بزرگترین شهر صنعتی کشور نیست.
وی افزود: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان جامعه کارگری مستعد به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل جاماندند و زوج های جوان قادر به ازدواج نیستند.
به گزارش ایسنا، رییس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: کارگران نماد سازندگی، توسعه و تعالی کشور و بازوان هنرمند تولید در کشور هستند که تلاش آنان موجب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.
مسعود رضوانی افزود: کارگران بازوان جامعه به سوی حرکت و تعالی هستند و بی شک صیانت از جامعه کارگری صیانت از تولید اشتغال و توسعه کشور است. اگر از بازوان کارگران به خوبی بهره‌گیری شود قطعا مسیر توسعه و پیشرفت دوچندان خواهد شد.
وی با تاکید بر تغییر اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: با تلاش بیشتر و با تاکید بر فرهنگ و‌ وجدان کاری، مدیریت کارآمد و تقویت سرمایه گذاری و کار آفرینی زمینه ساز بهره‌وری بیشتر باشیم.
رضوانی بیان کرد: خطر تعطیلی واحد‌های تولیدی در سایه عدم حمایت دولت و جهاد جامعه کارگری وجود دارد و نباید اجازه دهیم اشتغال و تولید به مخاطره بیفتد. امروز واحدهای تولیدی کشور اتاق جنگ اقتصادی هستند و برای برون رفت از مشکلات نیاز به جهاد و مدیریت صحیح داریم. واحدهای تولیدی و صنعتی نوک پیکان حمله دشمن در جنگ اقتصادی هستند و اجازه تامین ارز برای خرید مواد اولیه را نمی‌دهند باید به جای تجویز نسخه‌های واحد به دنبال تشریک مساعی و حمایت واقعی مجموعه دولت در سال رونق تولید باشیم.