نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای واگذاری اراضی دولتی جهت تولید مسکن باید جانمایی و مباحث فنی و کارشناسی به صورت گیرد تا اشتباهات مسکن مهر تکرار نشود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی دفتر اطلاع رسانی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، سیداحسن علوی اظهار داشت: رئیس جمهوری سال گذشته در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی خواستار واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و طرح‌های تولید مسکن شد.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها باید به دستور رئیس جمهوری برای واگذاری اراضی دولتی عمل کنند، در غیر این صورت باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد و در این رابطه مجلس آمادگی دارد که در صورت ارائه لایحه، آن را بررسی و تصویب کند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: برای واگذاری اراضی دولتی جهت تولید مسکن باید جانمایی و مباحث فنی و کارشناسی صورت گیرد چراکه در غیر این صورت واگذاری غیرکارشناسی اراضی منجر به تولید مساکنی مانند مسکن مهر می‌شود.

علوی افزود: برای موفقیت این هدف اراضی واگذار شده باید دارای توجیه فنی باشد یعنی زیرساخت‌های لازم از جمله برق، آب و گاز و زیرساخت‌های عمرانی را داشته باشد.

وی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی با دولت و واگذاری اراضی جهت تولید انبوه مسکن به نفع تمام مردم ایران است چراکه رونق تولید مسکن منجر به اشتغال زایی و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ با اولویت خانه اولی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.