استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال در کارخانه ماشین‌سازی تبریز، توسعه این مجموعه صنعتی را خواستار شد.
به گزارش جارچی اخبار ، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار با هیأت نمایندگی صندوق بازنشستگی فولاد ایران که برای تحویل مالکیت کارخانه ماشین‌سازی به تبریز سفر کرده‌اند، با اشاره به اهمیت این کارخانه و سابقه درخشان آن در صنعت کشور و خاورمیانه، گفت: حساسیت ویژه‌ای بر روی کارخانه داریم و معتقدیم که مدیریت این گروه باید به اهل آن سپرده شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در روند واگذاری این واحد به وجود آمد، اما این کارخانه در حال حاضر فعال است و مشکل خاصی ندارد و نباید لطمه‌ای به روند تولید آن وارد شود.
پورمحمدی افزود: خوشحالیم که با بازگشت مالکیت ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد، این کارخانه از بلاتکلیفی خارج می‌شود و امیدواریم این تغییر و تحول به نفع صنعت کشور و استان باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه در ماشین‌سازی تبریز فراهم است، افزود: حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال در حال حاضر مهم‌ترین اولویت است و در مرحله بعدی توسعه این واحد باید در دستور کار قرار گیرد.
پورمحمدی درخصوص املاک و مستغلات ماشین‌سازی تبریز هم گفت: تمام سرمایه‌های مادی این صنعت باید در راستای توسعه آن هزینه شود.
وی تأکید کرد: مدیریت ارشد استان نیز برای هرگونه همکاری و هم‌فکری در این خصوص آماده است و امیدواریم با مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد و همکاری دستگاه‌های مسئول به زودی خبرهای خوشی از این صنعت باسابقه آذربایجان بشنویم.
دکتر پورمحمدی همچنین مشارکت استان‌ها در روند واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر استان هیچ نقشی در این زمینه ندارد، در حالی که برخی ملاحظات استانی باید در روند واگذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
میرهادی قره‌سید رومیانی، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی نیز از مدیریت استاندار و وفاق و همدلی مدیران اجرایی استان در ایجاد ثبات و آرامش در فضای تولید و صنعت قدردانی کرد و گفت: ماشین‌سازی می‌تواند شاخص توسعه صنعتی در کشور باشد و مطمئناً با حمایت مدیریت ارشد استان و تغییرات مدیریتی در این مجموعه، شاهد تحولات مثبت در این زمینه باشیم.
محمدجواد عسکری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران نیز حفظ سرمایه و نیروی انسانی را مهم‌ترین اولویت این صندوق برای مجموعه ماشین‌سازی عنوان کرد و گفت: علاقه به کار، وحدت و همدلی و ظرفیت‌های لازم برای توسعه در این واحد وجود دارد و با حمایت مسئولان استان، در حد توان برای توسعه آن تلاش می‌کنیم تا این کارخانه به روزهای پرقدرت خود بازگردد.