معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ تبریز خبر داد و گفت: حصار کشی و فریز کامل پارک بزرگ تبریز از ادامه ساخت و ساز غیرمجاز در این محل جلوگیری می کند.
به گزارش جارچی اخبار، محمدحسین اسحقی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: با تحویل ساختمان نیمه کاره مدیریت پارک و همچنین مرمت و تعمیر تاسیسات ساختمان گیاه شناسی، عملیات اجرایی پارک بزرگ تبریز آغاز شده است.
وی ادامه داد: همچنین پروژه های این پارک اعم از پیاده راه سازی دور استخر، ساخت ساحل، ساماندهی ورودی های پارک و ایجاد پارکینگ های ثابت و دائمی نیز همزمان اجرا می شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده پارک بزرگ، عنوان کرد: با فریز کامل و حصارکشی پارک بزرگ، از نفوذ و ادامه ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می کنیم. همچنین انرژی رسانی به پارک بزرگ از هر بابت آغاز شده تا این پروژه به کار خود ادامه دهد.
وی به انتخاب شرکت های مهندسی مشاور پروژه پارک بزرگ اشاره کرد و گفت: با چند شرکت تراز اول جهت طراحی و مدیریت اجرایی پارک بزرگ در حال مذاکره نهایی هستیم تا هم مشاور مادر و هم مشاورهای مختلف در رده های معماری، طراحی، فضای سبز، آب، آب های سطحی، انرژی و لند اسکیپ را انتخاب کنیم.
اسحقی یادآور شد: موسسه عاشورا به عنوان پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه پارک است و با مرمت ساختمان گیاه شناسی و انتقال دستگاه ها، این موسسه کار خود را در پارک بزرگ تبریز آغاز کرده است.
پارک بزرگ تبریز به عنوان یک پارک منطقه ای، وسعتی ۱۰ برابر پارک ائل گلی تبریز دارد و بزرگی استخر این پارک ۱۱ برابر استخر ائل گلی است. پیاده راه اطراف استخر پارک بزرگ هفت کیلومتر طول دارد که تکمیل این قسمت از پارک سال آینده به اتمام می رسد.