رییس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی نسبت به انتشار اخبار کذب درباره کرونا هشدار داد و گفت: با افرادی که دست به انتشار این قبیل اخبار بزنند، برخورد می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ محسن محمودی روز سه شنبه اظهار کرد: انتشار خبرهای کذب در جامعه که موجب تشویش اذهان عمومی و سلب آرامش روانی در جامعه شود، برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، جرم محسوب می شود و فرد خاطی در صورت ارتکاب به چنین اقداماتی که به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی یا مقام های رسمی باشد، مجازات می‌شود.
وی افزود: در شرایط کنونی، شهروندان طی تماس‌هایی، درخواست برخورد با افرادی را داشته‌اند که اقدام به انتشار شایعات و اخبار دروغ در خصوص بیماری کرونا می‌کنند، دارند؛ با تعدادی از این افراد نیز برخوردهای قانونی انجام شده است.
سرهنگ محسن محمودی یادآوری کرد: به شهروندان و فعالین فضای مجازی توصیه می‌کنیم تا زمانی که از صحت و سقم خبری آگاهی ندارند به هیچ وجه آن را منتشر و یا بازنشر نکنند.
آذربایجان شرقی از جمله استان های درگیر با ویروس کروناست که تاکنون افزون ببر ۳۳۶ نفر در آن به دلییل احتمال ابتلا به کرونا بستری شده اند.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون ابتلای ۴۸ نفر به این بیماری قطعی شده و چهار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.
این استان در روزهای اخیر شاهد انتشار حجم گسترده ای از شایعات در خصوص آمار مبتلایان وفوتی های کرونا بوده است.
در تازه ترین خبر در این ارتباط در فضای مجازی شایع شد که چهار نفر در شهرستان آذرشهر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که بلافاصله با واکنش دادستان این شهرستان مواجه شد و وی ضمن تکذیب خبر، از برخورد با منتشرکنندگان این قبیل خبرها سخن گفت.