ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: با توجه به پیشرو بودن صنعت نساجی در منطقه تمامی فارغ التحصیلان این رشته جذب بازار کار می شوند

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از کاشان ، دکتر حسین زینلی در نشست خبری به مناسبت سی و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز در راستای منویات مقام معظم رهبری در بخش کار آفرینی و پرورش شرکت‌های تولیدی خدماتی فعالیت و برنامه ریزی کرده است.

دکتر زینلی گفت: بر حسب نیاز منطقه تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته نساجی مستقیما وارد بازار کار می شوند ،چنانچه دانشجویان بر حسب نیاز منطقه خود رشته تحصیلی خود را برگزینند وارد باز کار شده و بیکار نمیمانند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه مرکز رشد این دانشگاه بیش از ۲۰ هسته یا واحد فناوری را فعال کرده، افزود: تمامی این هسته ها بر حسب نیاز سنجی محلی بر روی مشکلات واحدهای تولیدی متمرکز هستند تا با گره گشایی علمی به کمک حال صنعت منطقه باشند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سرای نوآوری فرش ماشینی در این مرکز تصریح کرد: توسعه خلاقیت و نوآوری ها در این حوزه با سه عنصر دانشگاه، مدیران صنعت فرش و دولت با کمک هم در برداشتن موانع سر راه تولید کننده به وحدت رسیدند تا در حوزه این صنعت به خودکفایی رسیده و مشکلات را صفر کنند.

دکتر زینلی ۲۴ خرداد را روزی ماندگار در کاشان دانست و تاکید کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی را پرورش و وجود بزرگانی در عرصه مدیریت و صنعت شهرستان گویا کرده است و هم اکنون نیز با رویکرد مهندسی معکوس با واحدهای تولیدی نیروی کار آگاه و تحصیل کرده پرورش می‌دهد به طوری که ۹۰ درصد فارغ التحصیلان نساجی از این دانشگاه به بازار کار رفتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه این دانشگاه بدون ریالی حمایت مالی دولت توانسته در ۸۰ رشته محل در کارآفرینی دانشجویان موثر واقع شود گفت: ۲۶ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی و ۴ هزار دانشجو در رشته های کاردانی و کارشناسی، ۱۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۱۰ کارمند از افتخارات این ۳۶ سال است.

در پایان از سید اصغر خادم روابط عمومی اسبق دانشگاه تجلیل و جواد دهقانی روابط عمومی جدید معارفه شد
انتهای خبر/بصیرتی