فرمانده انتظامی کاشان گفت: ۶۰ درصد تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این شهرستان امسال به انجام عملیاتی انتظامی و تشکیل پرونده قضایی منجر شده که درگیری و تخلف‌ رانندگی به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته است.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، سرهنگ حسین بساطی در نشستی خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: افزون بر ۵۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی کاشان در ۶ ماهه نخست امسال برقرار شد که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشت؛ ۴۳ درصد تماس‌ها عادی بود و به ارشاد و راهنمایی شهروندان منجر شد.

فرمانده انتظامی کاشان اضافه کرد: ۲۴ درصد از تماس‌ها با سامانه ۱۱۰ نیز درباره مسائل ترافیکی و تخلف‌های راهنمایی و رانندگی بود و از این رو باید دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز به مسائل اجتماعی، شهری و ترافیکی در راستای کاهش این آمار ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه درگیری با ۲۶ درصد فراوانی در اولویت نخست قرار داشت، افزود: این رقم برای کاشان بسیار قابل تامل است؛ برای شهرستانی با چنین پیشنیه تاریخی، دینی و مذهبی شایسته نیست و هم باید کمک کنیم تا آستانه تحمل مردم بالا برود.

بساطی بابیان اینکه ۳۴ درصد کاهش تصادفات در کاشان داشته‌ایم، تصریح کرد: کاشان در حوزه ترافیک مشکل دارد خیابان‌ها فاقد استاندارد جهانی است ازاین‌رو افزایش ۳۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه جرایم عمومی ۲۳ درصد و مفاسد اقتصادی ۱۲ درصد تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی را به خود اختصاص داده بود، گفت: ۶ درصد از این تماس‌ها مربوط به دزدی بوده است که در اولویت پنجم قرار دارد.
بساطی در ادامه از کشف افزون بر ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۶ ماه نخست امسال در شهرستان کاشان خبر داد و اظهار داشت: این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی کاشان افزود: ۱۳ درصد دستگیری قاچاقچیان و دست‌اندرکاران تهیه و توزیع مواد مخدر و ۲۴ درصد نیز اجرای طرح‌های مبارزه با مواد افیونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به شناسایی کانون‌ها و محله‌های جرم‌خیز تصریح کرد: برای این کانون‌ها، برنامه‌های محله محور با هدف تقویت احساس امنیت مردم تعریف و تدوین شده است.
بساطی همچنین تشریح کرد: ۶ ماهه نخست امسال کشف دزدی ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شد، چنان که شمار دستگیری‌ها پنج درصد و در زمینه دستگیری اراذل و اوباش بیش از ۹۶ درصد افزایش داشتیم.
وی در مورد قاچاق کالا نیز گفت: ۴۶ درصد در راه مقابله و مبارزه قاطعانه و دستگیری قاچاقچیان افزایش داشتیم و به لحاظ ارزش ریالی ۷۸ درصد رشد شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی کاشان، اعتماد مردم را مهم‌ترین سرمایه این نیرو دانست و بیان کرد: ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی و تعامل آنها با پلیس فتا موجب کاهش جرم در این حوزه است.

وی بابیان اینکه، در حوزه پلیس فتا و جرائم سایبری بیش از ۳۵ درصد مسائل اخلاقی است، اذعان داشت: در حوزه دستگیری نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم؛ که ۴۸ درصد پرونده‌ها مربوط به حوزه اقتصادی، ۱۴ درصد اجتماعی و سه درصد مسائل دیگر است.

وی با اشاره به آموزش و احترام به قانون به عنوان راهکار کاهش تخلف‌های راهنمایی و رانندگی، بر نهادینه شدن این مهم در بین اقشار مختلف مردم تاکید کرد و یادآور شد: خط قرمز پلیس، امنیت مردم است و نیروی انتظامی بدون تعارف و مماشات، مقتدرانه با قانون‌شکنان و متخلفان برخورد خواهد کرد.