امام جمعه کاشان گفت: وقف سنت حسنه پیامبران که در جهت توسعه علم و آبادانی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با رییس اداره اوقاف و کارکنان آن اداره اظهار داشت:وقف سنت حسنه پیامبران است و از دیرباز وجود داشته لیکن کشور ایران ،دوبار تجربه تلخی در راستای اوقاف دارد یک بار در دوران قاجار هجومی به رقبات موقوفه و یک بار در دوران رضا خانی که با بندوباری به حریف وقف هجوم و تبدیل به شکلی وارد شدند.

امام جمعه کاشان ،با اشاره به اینکه وقف را سنت حسنه پیامبران دانست که در زندگی امیر مومنان بسیار درخشش داشت افزود: موقوفه حضرت زهرا و دیگر امامان و علمای ما ولی به خاطر این تهاجمات دشمنان چهره وقف مخدوش شد.
وی گفت: به برکت انقلاب وجود امام برای موقوفات نمایندگانی معلوم و روحانیان موجهی به عنوان نماینده در سازمان اوقاف،موقوفات را ساماندهی کردند تا این سنت دیرینه انبیا محفوظ بماند.

آیت الله سلیمانی عمده رویکرد اداره اوقاف را کاهش تنشهای وقفی و احیای موقوفات و شناسایی وقف دانست تا از وقف از لم یزرع ماندن خارج و عواید آن صرف هزینه های علمی فرهنگی و دینی جامعه شود.

همچنین در ابتدای این دیدار مسلم محمودزاده رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با ارایه گزارشی از موقوفات موجود در کاشان اظهار داشت: بیش از ۲۳۳ موقوفه در کاشان وجود دارد که به واسطه پیشینه آردات مردم کاشان به اهل بیت (ع) و عزاداری بر آنها بیشتر این موقبات در حوزه های عزاداری بنا شده است لذا وقف در حوزه های علمی و اعیاد و جشن‌های اهل بیت(ع) حوزه ازدواج جوانان و نیات قرآنی کم داریم که امیدواریم واقفان با اهتمام به این مهم وارد شوند.