طی آیینی با حضور مسئولین و مدیران شهرستان آذرشهر، سومین شعبه دفتر امور اعضاو آموزش خانه کارگر آذربایجان شرقی در این شهرستان افتتاح شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه راه اندازی دفتر امور اعضا و آموزش خانه کارگر در شهرستان آذرشهربا توجه به استقبال کارگران و ظرفیت های این شهرستان در اولویت این نهاد کارگری قرار گرفت اظهار داشت: شهرستان آذرشهر با جمعیتی حدود ۴۵ هزار نفر که بیش از نیمی از آن را جمعیت کارگری تشکیل می دهد و نزدیکی آن با شهرک صنعتی شهید سلیمی و همجواری با قطب صنعتی استان و دارا بودن  پتانسیل های سرمایه گذاری و واحدهای صنعتی و تولیدی سبب شد تا این نهاد کارگری ایجاد سومین دفتر استانی خود را در این شهرستان در برنامه کاری خود قرار دهد.

مهندس کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه های گردشگری ، صنایع دستی اظهار داشت: باید از ظرفیت های موجود جامعه کارگری و بازنشستگان شهرستان آذرشهر در تقویت دفتر امور اعضا و آموزش خانه کارگر و گسترش خدمات آن به خوبی استفاده شود که البته این مهم نیازمند حمایت مسئولین از آن می باشد.

وی با اشاره به جایگاه کارگر در دین اسلام گفت: وقتی پیامبر اکرم (ص) بر دست کارگر بوسه می رند از باب تشریفات نبوده و بیانگر آن است که دین اسلام احترام خاصی برای این قشر قایل است و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید داشته اند.

صادق زاده تبریزی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در این زمینه اظهار داشت: ایشان رابطه میان کارگر، دولت و کارفرما به سه ضلع یک مثلث تشبیه کردند و تأکید داشتند که دو ضلع کارفرما و دولت به ضلع ضعیف کارگر توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از حرکت اخیر مجلس انقلابی در تصویب اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته اظهار داشت: در بحث حقوق کارگران نیز مباحث از طریق شورایعالی کار پیگیری می شود که امیدواریم با توجه به گرانی و تورم قدم های خوبی برای افزایش حقوق جامعه کارگری برداشته شود.

صادق زاده در ادامه با اشاره به اهداف تأسیس خانه کارگر پرداخت و گفت: این نهاد کارگری به عنوان تشکلی معتقد به ولایت فقیه و ملتزم به قانون اساسی ایجاد شده و حفظ منافع کارگران، کمک به افزایش بهره وری، کوشش در جهت اسیفای حقوق جامعه کارگری، توزیع منصفانه درآمد ملی ، افزایش مشارکت کارگران در فعالیت های عمومی و اجتماعی ، آموزش و ارایه خدمات رفاهی از جمله مهمترین اهداف تشکیل آن به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خانه کارگر استان آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از ۱۷۵ هزار نفر عضو فعالیت های گسترده ای را در ارایه خدمات به این قشر انجام می دهد اظهار داشت: ارایه آموزش های رایگان کوتاه مدت به بیش از ۱۳۰ هزار نفر ، تاسیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز که تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در مقاطع کارشناسی و کاردانی فارغ التحصیل داشته و نیز ارایه خدمات رفاهی درمانی از طریق عقد قرارداد با مراکز مختلف، بهره مند ساختن کارگران عضو از یک هزار و ۵۰۰ مرکز اقامتی در سراسر کشور با قیمت های نازل  از جمله عمده ترین این فعالیت ها بوده که امیدواریم این فعالیت ها نیز از طریق شعبه دفتر امور اعضا و آموزش خانه کارگر آذرشهر نیز در این شهرستان توسعه یابد.

صادق زاده افزود: خانه کارگر در بخش مسکن و عرضه و توزیع کالاهای اساسی نیز از طریق تعاونی های مصرف و مسکن صنوف نیز خدمات خوبی داشته که می تواند در این شهرستان نیز به ویژه در حوزه مسکن نیز عرضه شود.

وی با قدردانی از تلاش های خانم نوروزی عضو شورای اسلامی شهرستان آذرشهر در راه اندازی دفتر امور و آموزش خانه کارگر این شهرستان اظهار داشت: خانه کارگر به عنوان نهادی مستقل از دولت و کارفرما فعالیت دارد اما نیازمند حمایت معنوی مسئولین برای تقویت و گسترش ارایه خدمات به کارگران است.

در ادامه این مراسم حکم بهزاد نوروزی به عنوان مسئول دفتر امور اعضا و آموزش خانه کارگر شهرستان آذرشهر اهدا شد

همچنین با اهدای تقدیرنامه هایی از همکاری فرماندار آذرشهر ، شهردار آذرشهر ، خانم نوروزی عضو شورای اسلامی شهرستان آذرشهر، خانم نجارپور مسئول امور بانوان فرمانداری در راه اندازی دفتر امور اعضا و آموزش خانه کارگر شهرستان آذرشهر تجلیل شد.