رئیس اورژانس کشور گفت: بزرگترین چالش اورژانس کشور کمبود آمبولانس بوده که امسال اعتبار چشمگیری برای رفع این مشکل مُصوب شده است.
به گزارش جارچی اخبار، جعفر میعادفر عصر شنبه در آیین کلنگ زنی اوژانس جاده ای لیشتر گچساران افزود: هم اکنون بیش از سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور بیش از ۱۵ سال عمر دارد که نوسازی آن ضروری است.
وی بیان کرد: در سالجاری اعتبار مناسبی برای خرید آمبولانس مصوب شد و بر اساس برنامه هفتم هم به صورت مستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا دیگر نگرانی برای خرید آمبولانس وجود نداشته باشد.
میعادفر افزود: توسعه پایگاه‌های اورژانس بانوان نیز در برنامه سازمان اورژانس کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آنها ساختمان احداث می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: پایگاه اورژانس جاده ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
حسین عسکری گفت: منطقه لیشتر و روستای سعادت آباد در محورهای اصلی گچساران – کهگیلویه و بهبهان واقع شده که راه اندازی این پایگاه در این منطقه ضروری بود.
وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی در امداد رسانی به مصدومان و ارائه خدمات در صورت لزوم به این‌ منطقه است.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت بیش از مساحت ۴۵۰ و زیربنای ۱۵۰ متر مربع در گچساران منطقه لیشترکلنگ زنی شد.
امین نیکویی نژاد افزود: این اقدام یکی از گام تاثیر گذار دولت سیزدهم برای امداد رسانی درمنطقه محروم و کم برخوردار است.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است.