فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری یک سارق خودرو با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ توحید فارسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو در سطح مراغه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش و تحقیقات ماموران پلیس آگاهی، سرانجام یک نفر سارق در این خصوص شناسایی و با هماهنگی قضائی، دستگیر و یک دستگاه خودروی پراید مسروقه و اموال سرقتی از مخفیگاه این متهم کشف شد.

وی اضافه کرد: در بازجویی های به عمل آمده، متهم با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی به ۲۰ فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو در سطح شهر مراغه اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه خودرو و اموال مسروقه بعد از شناسایی به مالباختگان تحویل داده شد، افزود: متهم با تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی گفت: یکی از مهم ترین بستر های بروز سرقت در این پرونده، بی توجهی صاحبان خودرو ها به توصیه های پلیس و عدم بکارگیری تجهیزات ایمن و بازدارنده از سرقت بوده است.

وی اضافه کرد: شهروندان به هشدار های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می شود، توجه داشته باشند، خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان مطمئن پارک کنند و برای پیشگیری از سرقت، خودروی خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.