سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نیاز دارویی این کشور گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، نیاز به برخی داروها در این کشور بسیار است و با آغوش باز سرمایه گذاران در این بخش را می پذیریم.
به گزارش جارچی اخبار، «اریک اووسو بواتنگ» روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان همدان به برنامه های مشترک اتاق ایران و غنا اشاره کرد و افزود: نشست های مجازی بین فعالان اقتصادی و بازرگانان هر دو کشور پیش بینی شده تا به نقاط مشترک برای توسعه مراودات تجاری برسیم.
وی با اشاره به حمایت کشور غنا از سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاری در غنا بسیار کم خطر و برای فعالیت های اقتصادی محلی امن به شمار می‌آید.
به گفته وی کشور غنا از سرمایه گذاران با آغوش باز استقبال می کند و مشوق هایی نیز در این زمینه تدارک دیده است.
اووسو بواتنگ به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد غنا کشوری امن با بازگشت سرمایه ۱۰۰ درصدی است و گواه این ادعا افرادی هستند که هم اکنون در کشور ما مشغول فعالیت های اقتصادی شده‌اند.
سفیر غنا با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری این کشور گفت: چنانچه سرمایه داران در منطقه آزاد غنا سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی پنج ساله برخوردار می‌شوند.
اووسو بواتنگ خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بسته به نوع و مکان سرمایه گذاری از بسته های حمایتی بهره مند می شوند و چنانچه قوانین و مقررات را رعایت کنند هیچ نگرانی و دغدغه ای نخواهند داشت.
صنعتگران و تولیدکنندگان استان همدان نیز در این نشست محصولات و کالاهای خود را معرفی کردند.
داروسازی، انبوه سازی مسکن و اکسید آلومینیوم مواردی بود که در این نشست برای سرمایه گذاری مورد استقبال دو طرف قرار گرفت تا بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.
اووسو بواتنگ به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان امروز به این شهر سفر کرد و دیدار با استاندار همدان و جمعی از فعالان اقتصادی از برنامه های او بود.
وی روز گذشته نیز از مبلمان منبت ملایر بازدید کرد.