فرمانده انتظامی مراغه از کشف ۳۷ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان در این شهرستان توسط پلیس خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ  توحید فارسی روز دوشنبه افزود: در پی کسب خبری مبنی بر وجود ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سه نقطه مختلف در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد به همراه کارشناسان اداره برق این شهرستان پس از هماهنگی های لازم قضایی در سه عملیات جداگانه در بازرسی از محل های شناسایی شده تعداد ۳۷ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند گفت: در این راستا سه نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود:  استفاده از دستگاه های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی داشته و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی موجب اختلال در شبکه برق رسانی می شود.

وی اضافه کرد: از شهروندان محترم تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برق رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.