رییس کمیسیون خدمات سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از مهمترین مباحث این روز ها بحث ایمنی شهر در مقابل حوادث طبیعی و انسان ساز می باشد ، مدیریت هوشمند ایجاب می نماید حوادث شناسایی و به موقع برای آن تصمیم گیری شود اینکه بعد از حادثه به فکر چاره می افتیم کار صحیحی نیست .
به گزارش جارچی اخبار حسن قربانی که به مناسبت پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه سخن می گفت افزود: امروزه بر اساس استاندارد های جهانی تاب آوری شهری یکی از مهمترین مولفه های کیفی توسعه پایدار به شمار می رود . اگر شهری آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را نداشته باشد در شرایط ایجاد بحران غافگیر می شود و نمی تواند در کمترین زمان ممکن شهر را به حالت قبل خود برگرداند .
قربانی تاکید کرد: وظیفه شورا و شهرداری در مرحله اول شناسایی آسیب ها و تهیه نقشه راه مقابله با آنها است . مدیریت شهری موفق مدیریتی است که بتواند مردم را پای کار ایمنی شهر آورد و تا مردم آموزش های لازم را نبینند نمی توانند در شرایط بحرانی درست تصمیم گیری نمایند ، لذا آموزش برای همه ارکان مدیریت شهری و شهروندان یک نیاز فوری است که باید برنامه آن مدون و در طول سال توسط شهرداری اجرایی گردد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: این هفته بهانه خوبی است برای اینکه تصمیم گیران شهر بر روی ایمنی شهر تمرکز نمایند.