مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: ضعف سواد عاطفی و مهارت‌های اجتماعی، چالش اصلی دانش آموزان از دیدگاه اندیشمندان عصر حاضر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جارچی اخبار، حسین اکبریان  روز یکشنبه در نشست تخصصی «پایش وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس در دوران کرونا از دیدگاه والدین دانش آموزان مراغه» افزود: به دلیل محدودیت های کرونایی، آموزش های کمی، محور فعالیت های یاددهی و یادگیری در مدارس قرار  گرفته و  آموزش های کیفی به حاشیه رفته اند که باید در این زمینه چاره اندیشی انجام شود.

وی ادامه داد: در دوران کرونا نظم نوین جهانی و وحدت رویه ای در حال برقراری است که علاوه بر آسیب شناسی های اجتماعی، محدودیت هایی هم ایجاد کرده که باید آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی مشکل اساسی هزاره سوم را از دیدگاه اندیشمندان چالش سواد عاطفی عنوان کرد و گفت: در جامعه امروزی گسیختگی شدید عاطفی و اجتماعی در بین نسل جوان ایجاد شده و روز به روز این فاصله عمیق تر می شود.

وی ایجاد کارگروه دوران پسا کرونا را جهت جبران خلا های پیش آمده ضروری دانست و افزود: با ورود همکاران توانمند در حوزه تولید محتوا ، کمک شایانی به فرایند تعلیم و تعلیم صورت گرفته و با تولیدات فاخر و بارگذاری در فضای مجازی، انحصار مکان و زمان شکسته شده است.

وی ادامه داد: دروسی مانند هنر، ورزش و مهارت های زندگی در دوران کرونایی کمتر مورد توجه قرار گرفته و در الگوهای آموزشی فعلی در برخی مدارس، آموزش های حضوری ضعیف تر از حالت مجازی ارائه می شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه والای مقام معلم اضافه کرد: ایثارگری معلمان نمونه و موفق در دوران کرونا و آموزش های غیرحضوری باید مورد تجلیل مسئولین امر و جامعه قرار گیرد.

در این جلسه جمعی از اولیای دانش آموزان  حاضر در این نشست تخصصی نیز ضمن بیان دیدگاه و نظرات خود، خواستار استمرار استفاده از ظرفیت های شبکه شاد در دوران پساکرونا برای حصول بیشتر اهداف تعلیم و تربیت شدند.

همچنین در این جلسه، با رای گیری، آقایان مکرمی فر ، خدادادی، پاشایی و خانم ابراهیمی به عنوان رئیس و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان منطقه مراغه انتخاب شدند.