معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اهمیت ورزش کارگری به جهت سر و کار داشتن با انسان مولد و موثر در رشد و پیشرفت همه جانبه کشور زیاد است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد چکشیان در افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور در تبریز اظهار کرد: وقتی از ورزش حرف می‌زنیم در حقیقت در مورد یکی از مهم‌ترین عوامل نشاط و سلامت حرف می‌زنیم و نیروی کار با نشاط و انگیزه، تاثیر بسیار زیادی در رشد و توسعه کشور و افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

وی با بیان این‌که انسان مهم‌ترین هدف همه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بوده و ارتقایش در اولویت است، گفت: وقتی از ورزش بانوان سخن می‌رود، به جهت نقش غیرمستقیم بانوان در تربیت نسل آینده جامعه، یک مولفه دیگر بدان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در طلیعه گام دوم انقلاب قرار داریم و در گام دوم بر حرکت جوانان و حرکت عمومی جامعه با تلاش و انگیزه تاکید ویژه ای شده است.، خاطرنشان کرد: بی‌شک مهم‌ترین عامل این حرکت، فرهنگ کار، تلاش، کارآفرینی، تعاون، مشارکت اجتماعی، فرهنگ ورزش و مهارت آموزی است و همه این فرهنگ‌ها بیشترین نقش را در ترویج و ارتقای شان و منزلت زنان و بانوان سرزمین‌مان خواهند داشت.

چکشیان، با اشاره به اینکه با این نگاه، ورزش کارگری در حوزه زنان بسیار مهم‌تر و پررنگ‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس رویکردهای جدید وزارتخانه، تقویت کمی و کیفی ورزش جامعه کار و تولید را در اولویت قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با تلاش و نشاط شما، حرکات جدیدی در ورزش جامعه کارگری آغاز کنیم.

وی افزود: منظور از گام دوم انقلاب، دوره‌ای است که با آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف گذشته و با تکیه بر سرمایه‌ها و ظرفیت‌های موجود و به تبعیت از ایثار و تلاش شهدا، حرکت جدیدی آغاز کنیم.