مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد پایانه‌های مرزی و ساخت بازارچه‌های مشترک در مرز ایران و پاکستان حمایت می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در دیدار با نایب رئیس مجلس نمایندگان پاکستان با بیان این‌که مجلس از افزایش تعداد پایانه‌های مرزی و ساخت بازارچه‌های مشترک در مرز ایران و پاکستان حمایت می‌کند، گفت: رویکرد دولت جمهوری اسلامی توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه بویژه کشور دوست و برادر پاکستان است و این اراده در دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد. حمایت مجلس از توسعه زیرساخت‌ها در مرز ایران و پاکستان

احمد امیر آبادی فراهانی، گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان را از فعال‌ترین گروه‌ها در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: تعامل گروه‌های دوستی پارلمانی می‌تواند نقش سازنده و استحکام بخشی در روابط فیمابین ایفا کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و ضرورت هماهنگی بیشتر میان مسئولان امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: مقابله با اقدامات گروه‌های تروریستی، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و سوخت در مرزهای مشترک دو کشور ضروری و حیاتی است.

امیر آبادی همچنین با ابراز خرسندی از امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور برای ایجاد بازارچه های مرزی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از ابتکار مقامات دو کشور برای توسعه زیرساخت های مرزی از جمله افزایش تعداد پایانه‌های مرزی و ساخت بازارچه‌های مشترک در راستای بهبود معیشت و امنیت پایدار مناطق مرزی حمایت می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان همچنین درباره اجرایی شدن خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان گفت: عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز به پایان رسیده و اکنون مقامات پاکستان باید برای اجرایی کردن تعهدات خود اقدام عملی انجام دهند تا بتوانیم این نعمت الهی را به کشورهای همسایه، به‌ویژه مردم پاکستان، برسانیم.

نایب رئیس مجلس نمایندگان پاکستان نیز در این دیدار سابقه همکاری‌های فیمابین، اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی دو کشور را عامل تحکیم روابط و پیوند پاکستان و ایران در طول تاریخ دانست.

قاسم خان سوری با تأکید بر اهمیت ارتباطات میان نهادهای پارلمانی، فرهنگی، بازرگانی و مردمی ایران و پاکستان گفت: مقامات دولتی، پارلمانی و نظامی جمهوری اسلامی پاکستان خواستار توسعه و گسترش همکاری‌های نزدیک با تهران در حوزه‌های مختلف هستند.

این مقام پاکستانی با اشاره به تأثیر همکاری‌های مرزی ایران و پاکستان در توسعه روابط و تأمین نیازهای متقابل افزود: احداث بازارچه‌های مرزی اقدام شایسته‌ای برای کمک به توسعه تجارت و بهبود معیشت مرزنشینان محسوب می‌شود؛ لذا از تداوم روند بازگشایی گذرگاههای مرزی جدید بین دو کشور استقبال می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس پاکستان همچنین بر ظرفیت‌ بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه اقتصادی و گردشگری، جهت تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین تأکید کرد و گفت: درصدد ارتقای سطح همکاری‌های پاکستان و ایران در زمینه گردشگری به‌ویژه تسهیل تردد زائران پاکستانی هستیم.