سرپرست بانک کشاورزی از مساعدت ۲۵ هزار میلیارد ریالی این بانک به کشاورزان خسارت دیده خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی رضایی امروز (شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در اجرای مصوبه هیات وزیران، با بدهکاران بخش کشاورزی که دچار حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی شده اند، مساعدت می‌شود.

سرپرست بانک کشاورزی اظهار داشت: کشاورزانی که مشتری بانک کشاورزی بوده و از این بانک تسهیلات در بخش تولید دریافت کرده اند و موعد پرداخت اقساط آنان در فاصله زمانی اول مهرماه ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفند سال جاری است،مشمول استفاده از این مساعدت می‌شوند.

وی تصریح‌کرد: شعب بانک کشاورزی، پس از معرفی کشاورزان خسارت دیده از سوی شورای بررسی خسارت استان، آماده مساعدت و تعیین تکلیف بدهی آنان خواهند بود.

رضایی خاطرنشان‌کرد: به‌منظور همراهی و مدارا با بدهکاران بخش کشاورزی، پیش بینی می شود افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال از بدهی کشاورزان مشمول کسر و به حساب مطالبات این بانک از دولت منظور شود.

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال ۱۳۱۲ تاسیس شد. این بانک هم‌اکنون با پشتوانه ۸۸ سال‌ تجربه خدمت‌رسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.

در برخی دوره های زمانی نام بانک دستخوش تحولاتی شده و در برخی مواقع نیز اساس نامه و ماموریت‌های آن نیز در راستای تامین مالی بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن به عنوان یکی از زیر بخش‌های اثرگذار بر اقتصاد کشور و موتور مولد تولید که منجر به رشد اقتصادی می‌شود، تغییر یا تکمیل شده است. این بانک به منظور حفظ خوداتکایی از اوایل دهه ۷۰ هجری شمسی با حضور موثر در مراکز پولی و مالی کشور و توسعه خدمات شعب شهری خود تلاش کرده است تا از منابع موجود در مراکز تجاری نیز به نفع توسعه بخش کشاورزی بهره جوید.

بانک کشاورزی در حال حاضر یک‌هزار و ۸۱۷ شعبه دارد و ۵۰ شعبه نیز به ارائه خدمات ارزی و بین المللی مشغولند.