رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هدف خدمت و رضایت مردم است ، گفت: هیچ ثوابی بالاتر از خدمت به مردم نیست.

به گزارش جارچی اخبار، سید پرویز فتاح روز سه شنبه در نشست جمع‌بندی نتایج سفر به خراسان جنوبی افزود: امروز در جمع مردم شهرستان درمیان بودیم و مشکلاتی هم مطرح شد اما وقتی بین مردم هستیم احساس امنیت می‌کنیم چراکه معتقدیم امنیت با در کنار مردم بودن حاصل می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه‌ای که داریم اما از آن به درستی استفاده نمی‌کنیم اخلاق است، خیلی از مردم اخلاق و رفتار می‌خواهند، این پول نمی‌خواهد.

وی با اشاره به مبعث پیامبر(ص) و اخلاق آن حضرت تصریح کرد: اخلاق باید به صورت دایم پیوست زمینه یک‌ مسوول در کشور جمهوری اسلامی باشد لذا مردم شاید از ما شاکی باشند اما باید تحمل کرد و ظرفیت‌ها را بالا ببریم.

فتاح با تاکید بر اینکه باید برای مردم وقت بگذاریم عنوان کرد: توصیه اکید رهبر معظم انقلاب و سرمایه نظام، مردم‌داری است.

وی یادآور شد: اگر حمایت مردمی را از دست بدهیم همه چیز را از دست می‌دهیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز در خصوص اوکراین فرمودند مردم همکاری نکرده و به میدان نیامدند، اگر اعتماد مردم را جلب نکنیم بین مردم و ما فاصله می‌افتد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم اقشار مردمی از حکومت جدا شوند تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی مردم را از حکومت جدا کند اما نتوانسته و تحریم‌ها جواب نداده است به همین دلیل به دنبال مذاکره هستند.

وی افزود: هرچند مشکلات اقتصادی به مردم فشار زیادی آورده است اما ایمان و اعتقاد به نظام، امام و رهبری را از دست ندادند، لذا باید امید را در این مردم زنده کرد.

فتاح اظهار داشت: در بنیاد مستضعفان هیات امنا با ما در خصوص خراسان جنوبی کاملا همراه است و هر موضوعی از این استان آمده تصویب کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته چندین مرتبه به استان خراسان جنوبی سفر کرده‌ام پس تا حدودی با این استان آشنا هستیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در این دوره ارتباط دولت با استان خراسان جنوبی تنگاتنگ‌تر و بهتر شده است عنوان کرد: آیت‌الله رییسی با این استان آشنا بوده همچنین رییس دفتر و معاون اجرایی رییس جمهوری نیز از گذشته شناخت داشته اند.

وی بیان کرد: وضعیت استان خراسان جنوبی همان وضعیت سال‌های قبل نیست بلکه چهره آن با عنایت نظام نسبت به گذشته تغییر کرده لذا از این به بعد هم باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد.

فتاح با بیان اینکه باید هر گلی هست به سر خراسان ‌جنوبی بزنید اظهار داشت: فرصت استثنایی ایجاد شده و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار، مسوولان و همه باید پیگیری کرده و از ارتباط با رییس جمهوری استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد دولت سیزدهم وارد استان شده و مزیت، امتیاز یا مصوباتی برای استان دیده شود تا سطح استان از لحاظ پیشرفت، اشتغال، رفع محرومیت و سایر بالا بیاید.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان کرد: این مهم نیاز به برنامه‌ریزی دارد لذا مسوولان و استاندار باید با برنامه حرکت کنند.

وی یادآور شد: ما در بنیاد مستضعفان نسبت به استان خراسان جنوبی هم به دلیل عِرق شخصی و هم اینکه مسئولیت بنیاد مستضعفان است عنایت ویژه داریم.

فتاح گفت: دو سال قبل در سفر به خراسان جنوبی با استاندار وقت نشستی برگزار و طی تفاهم‌نامه‌ای، شهرستان درمیان به عنوان هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان انتخاب شد.

وی افزود: امروز بعد از دو سال وضعیت شهرستان مرزی درمیان خیلی تغییر کرده، هرچند هنوز راضی نیستیم اما نظر مردم و مسوولان این بود حضور بنیاد مستضعفان خیلی کارگشا بوده که باید ادامه یابد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: همچنین دو سال قبل موضوعاتی در خصوص املاک بنیاد مستضعفان مطرح شد که اکثر آنها مصوبه گرفته و مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه املاک گره‌گشایی‌های خوبی انجام شده است اظهار داشت: این روند باید توسط استاندار، نمایندگان و مسوولان استان همچنان پیگیری شود تا به سمت تحقق بیشتر پیش رفته و برای مردم ملموس باشد.

فتاح تصریح کرد: در حوزه املاک بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هر چه فروخته شده مضاعف و چند برابر آن وارد استان شده است و اینکه گفته شود املاک فروخته شده و درآمد آن از استان خارج می‌شود ذهنیت درستی نیست.

وی عنوان کرد: در این مدت بعضی از املاک به صورت بلاعوض و رایگان برای امور عام المنفعه از جمله مدرسه، بیمارستان، ادارات و مردم واگذار شده است.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یادآور شد: املاکی که مصادره شده اکنون در اختیار استان و برای امور عام المنفعه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در حوزه کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: شرکت پیوند خاوران در استان احیا شده و سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

فتاح با بیان اینکه در خصوص املاک امروز چندین تصمیم گرفته شد گفت: ۲۰۸ هکتار زمین در اسدیه درمیان برای طرح نهضت ملی مسکن به صورت رایگان واگذار شد.

وی افزود: همچنین امروز ۲ قطعه زمین در شمال شهر بیرجند به مساحت ۴۰ هکتار و جنوب شهر به مساحت ۱۵۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام برای استان و مردم خیلی مهم است تصریح کرد: همچنین آمادگی داریم اراضی که برای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود دارد را به صورت رایگان در اختیار طرح ملی نهضت مسکن قرار بدهیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه ما مردمی است عنوان کرد: اطمینان می‌دهم نگاه ما نه تنها اقتصادی نیست که به نفع استان و مردم است و برای واگذاری اراضی اعلام آمادگی می‌کنیم به شرطی اینکه تغییر کاربری‌ها را انجام و سرمایه‌گذاری کنید.

وی یادآور شد: سهم مسکن محرومین خراسان جنوبی از ۲۰ هزار واحد در کشور ۵۵۰ واحد بود که با رایزنی و چانه‌زنی استاندار به هزار واحد افزایش یافت.

فتاح افزود: در طرح مسکن محرومین برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان وام بلندمدت توسط دولت و ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض از طرف بنیاد مستضعفان بعلاوه سیمان و میلگرد رایگان تامین می‌شود و متقاضی با آورده محدود می‌تواند نسبت به ساخت مسکن اقدام کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این واحدها، برای جامعه هدف بهزیستی دارای دو معلول و بیشتر ۳۵۰ واحد سهم استان و کمیته امداد نیز ۸۵ واحد در استان احداث خواهیم کرد البته عدد درخواستی کمیته امداد تناسب ندارد و باید افزایش یابد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به طرح نیروگاه قاین اظهار داشت: در این زمینه اختلاف نظری با وزارت نیرو داریم، این نیروگاه را زمانی که وزیر نیرو بودم راه‌اندازی کردیم، آیت‌الله رییسی نیز آن زمان به عنوان رییس قوه قضاییه وقت به نفع بنیاد مستضعفان رای داده است.

وی اضافه کرد: حق به بنیاد مستضعفان داده شده اما هنوز مساله حل نشده است اما باید این مساله حل شود، نیروگاه قاین قابل توسعه است اما وزارت نیرو این امکان را ندارد.

فتاح ادامه داد: اگر رای را جاری کنید بنیاد مستضعفان در این نیروگاه سرمایه‌گذاری می‌کند و در زمینه برق نه تنها هیچ مشکلی نداشته که برق صادر خواهیم کرد.

وی بیان کرد: وقتی مالکیت نیروگاه مبهم است نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم اما اگر رای را جاری کنید سهم وزارت نیرو را خریده و ما صاحب نیروگاه شده و آن را توسعه می‌دهیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در کنار کارهای اصلی که انجام می‌شود امروز ۱۰ هزار بسته معیشتی هر بسته به میزان ۵۰۰ هزار تومان وارد استان خراسان جنوبی شد و بین محرومین توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر این سهمیه‌ای شامل ۶ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان مختص شهرستان درمیان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به صورت نقدی به حساب خانوارها واریز می‌شود.

فتاح یادآور شد: طی توافقی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشتیم قیر رایگان توسط این سازمان تامین و توسط ما تبدیل به آسفالت خواهد شد تا برای بخشی از استان به ویژه شهرستان درمیان مصرف شود.

وی گفت: در شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد مستضعفان تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: امروز هم ۳۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت اما برای سطح استان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال و معیشت توسط بانک سینا تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: شرکت پیوند خاوران در چند شهرستان خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کرده است و در این مرحله نیز ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

فتاح اظهار داشت: این شرکت برای سرمایه‌گذاری در روستای مرزی محمدآباد زیرکوه نیز اعلام آمادگی کرده از طرفی اراضی بنیاد مستضعفان در زمینه طرح نهضت ملی مسکن نیز واگذار خواهد شد.

وی عنوان کرد: بانک سینا زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در استان یک شعبه داشته و ضعیف است انتظار داریم برای افزایش شعب این بانک با هدف دسترسی بیشتر مردم و استفاده از تسهیلات افزایش یابد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یادآور شد: یکی از ایرادات استان بیمه بوده که مردم از این مزیت کم بهره هستند، باید سطح بیمه‌گری در حوزه درمانی، کشاورزی و سایر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دنیا روی پاشنه بیمه می‌چرخد گفت: با بیمه سینا در استان وارد فعالیت شوید تا سطح بیمه به نفع محرومین توسعه یابد.

فتاح با تاکید بر اینکه از استان خراسان جنوبی حمایت می‌کنیم افزود: روحیه دولت، مردمی و حمایتی است اگر از نزدیک با مردم کار شود ما هم همراه هستیم.