فرمانده انتظامی میانه از کشف ۸۴ درصد انواع سرقت ها از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت را ضروری خواند.

به گزارش جارچی اخبار، محمد تقی سلطانی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه هوشمندی پلیس در تحقق امنیت پایدار و ارتقاء خدمات رسانی مطلوب به مردم بسیار حائز اهمیت است، تشریح کرد: برقراری امنیت پایدار در جامعه با مشارکت و همکاری آحاد افراد جامعه محقق خواهد شد.

سلطانی  با اشاره به عملکرد پلیس شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات مطلوب عملکرد پلیس شهرستان، کاهش وقوع جرایم و افزایش کشفیات در حوزه های مختلف است.

فرمانده انتظامی میانه با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، از افزایش دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی، مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان دانست و افزود: مجموعه انتظامی در خط مقدم مبارزه با موادمخدر واقع شده و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند، اما والدین نیز باید به کنترل و نظارت فرزندان خود پرداخته و یاری رسان نیروی انتظامی باشند.

فرمانده انتظامی میانه همچنین به عزم جدی پلیس در جلوگیری از کاشت گراس در شهرستان و معدوم سازی ۵۲ هزار و ۵۰۰ بوته گراس تاکنون اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نظارت والدین و خانواده‌ها بر فرزندان خود در شب چهارشنبه آخرسال عاملی مهم در کاهش بروز حوادث است به برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان در این شب اشاره و تشریح کرد: پلیس مخالف شادی مردم نیست، اما تامین امنیت آنها را مهم می داند و در این راستا بیش از ۵۶۳ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه تاکنون توسط مجموعه انتظامی، کشف و افرادی که در حمل، فروش و نگهداری این مواد خطرناک دخیل بودند، نیز دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

سلطانی به ۴۸ مورد فوتی و ۸۸۳ مورد مجروح در تصادفات جاده ای و شهری از شهرستان میانه اشاره و عامل اصلی این تصادفات را عامل انسانی با تخلف سبقت و سرعت غیر مجاز ذکر کرد و از مردم خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری کنند.

وی رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس را نشانگر تلاش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی دانست و افزود: اولویت رویکرد جامعه محوری و مردم مداری پلیس، پیشگیری اجتماعی است و انتشار اخبار با محتوای پیشگیری، آموزش، اطلاع رسانی بسیار اثر گذار بوده و می توان از ظرفیت رسانه ها در راستای رویکرد ناجا ، جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت اجتماعی بهره گرفت.

سلطانی با اشاره به نقش رسانه در تحقق امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: رسانه ها با همکاری پلیس به آگاه سازی شهروندان و ارائه هشدارها و توصیه های پلیسی پرداخته و امنیت روانی مردم را بالا می برند.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان شماره تلفن های ارتباطی پلیس به شماره ۱۱۰، ۱۹۷ و ۱۱۶ ستاد خبری حفاظت اطلاعات را معرفی کرد و ضمن قدردانی از همکاری اصحاب رسانه با پلیس در راستای ارتقاء امنیت و سلامت اجتماعی تشریح کرد: رسانه ها با تاثیری که بر اذهان عمومی می گذارند، می توانند در پیشبرد اهداف جامعه به سمت سلامت و کاهش آسیب ها کمک کنند