سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در آستانه‌ عید نوروز ۲ برابر نیاز روزانه استان آذربایجان شرقی کشتار مرغ صورت پذیرفته و وارد چرخه بازار شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  مهندس ایاز برنو در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: علیرغم اینکه جوجه ریزی طی بهمن ماه برای عرضه گوشت مرغ گرم به اندازه کافی و حتی بیش از آن صورت گرفته بود، بگونه‌ای که با در نظر گرفتن حداکثر گوشت مرغ گرم مورد نیاز استان که ۲۴۳ تن است، روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ۴۳۵ تن و ۲۸ اسفند ۴۹۵ تن مرغ ، کشتار شده است.

وی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر جهت تنظیم عرضه و تقاضا حدود ۱۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت مصرف کننده ۲۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است ادامه داد: در راستای رفاه حال همشهریان حتی در ایام تعطیل و روز اول سال ۱۴۰۱ نیز شرکت پشتیبانی امور دام آماده ارائه خدمات به هم استانی های عزیز می باشد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در ۲۸ اسفند ماه حدود ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد توزیع شده است که ۴۰ تن آن در شبکه توزیع فروشگاه‌ های زنجیره‌ای رفاه و مقادیر قابل توجهی به اتحادیه تعاونیهای مصرف کارکنان دولت و نمایندگان معرفی شده از سوی اتحادیه قصابان و مرغ فروشان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روز‌ها و در آستانه‌ عید نوروز ۲ برابر نیاز روزانه کشتار و وارد چرخه بازار شده است ادامه داد: علاوه بر مرغ گرم، حدود ۲ هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌ها داریم و نیاز تمام شهرستانها تامین می‌شود.

مهندس برنو ادامه داد: با قاطعیت می‌گویم نه‌تنها هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ در استان نداریم، بلکه ممکن است بعد از تعطیلات مقدار مازاد خود را نیز به استان‌های دیگر بدهیم.

وی  با بیان اینکه نرخ جدید مصوب مرغ گرم ۳۱ هزار تومان تعیین شده است و مرغ منجمد هم باید با قیمت ۲۰ هزار تومان به‌ فروش برسد ادامه داد: گران فروشی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازرسان با کنار گذاشتن تعارف، تعامل و مدارا براساس وظیفه ذاتی خود با گرانفروشان که در شرایط سخت اقتصادی رحم و مروتی به همشهریان خود ندارد، برخورد قاطع و جدی می‌کنند.

مهندس برنو تاکید نمود: از شهروندان تقاضا داریم که مرغ را گران‌تر از قیمت مصوب خریداری نکنند و در صورت مشاهده تخلف، فروشگاه گرانفروش را به سامانه ۱۲۴ معرفی کنند.