مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۲۵ اسفند همزمان با ابتدای طرح نوروزی راهداری تا روز جمعه (۲۷ اسفند) ۱۱۲ هزار و ۷۳۰ خودرو مسافر نوروزی از محورهای ارتباطی مختلف وارد این استان شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  حمیدرضا علم روز شنبه افزود: این میزان ورود مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۱۱ هزارو ۵۰۹ خودرو نیز از استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علم اصافه کرد: بیشترین ترافیک با ۲۲ هزار و ۷۹۸ خودرو در محور بوشهر- چغادک گزارش شده است.

وی یادآور شد: بیشترین ورودی های استان بوشهر شامل محور کنارتخته با ۱۰ هزارو ۱۴۷ خودرو، پارسیان – لامرد  با هفت هزار و ۶۹۰ ، بهبهان – دیلم با پنج هزار و ۹۶۸ خودرو گزارش شده است.

علم ادامه داد: ۱۸ درصد خودروهای ورودی استان از استان فارس، چهار درصد از خوزستان، چهار درصد از تهران و ۳.۵ درصد اصفهان است.

وی گفت: طرح راهداری نوروزی با حضور ۳۰۰ نیروی راهدار در این استان از امروز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی فزود: در طرح نوروزی راهداری استان بوشهر این شمار نیروی راهداری در قالب ۳۴ اکیپ راهداری و ۱۶ راهدارخانه ساماندهی شده اند.