رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، اخلاق حرفه‌ای را یکی از عوامل مؤثر در بهبود وضعیت سلامت دانست و بر توسعه آن در بین اعضای کادر درمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، مهدی مصری در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته سلامت در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزارشد، با اشاره به عبور از ۶ پیک بیماری کووید ۱۹ گفت: این دستاورد بزرگی است که با حمایت مردم و نهادهای مختلف رقم خورده است.
وی همچنین به برنامه‌های هفته جاری که به نام هفته سلامت نامگذاری شده است، اشاره و عنوان کرد: در اولین روز از این هفته در گلزار شهدا جهت تکریم شهدای سلامت حضور یافتیم و به تجدید بیعت با شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم پرداختیم و با حضور در یکی از دبیرستان‌های مناطق محروم قم، زنگ سلامت را به صدا درآوردیم.

او انرژی پاک را از چالش های بشری دانست و گفت: اگر به مقررات و پیمان نامه های ملی و بین المللی توجه شود و آلاینده ها در محیط زیست مورد توجه قرار گیرند، شاهد زیست سالمتری خواهیم بود.
مصری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان، تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت را محور اصلی فعالیت‌های خود قرار داده است و افزایش رضایت‌مندی و پاسخ به نیاز جامعه از اهداف ویژه این دولت می‌باشد.
وی اظهار داشت: سلامت جسمی و روانی افراد وابسته به سلامت نفس و سلامت معنوی آن‌هاست و به همین دلیل در حوزه سلامت به همکاری با نهادهای مختلف نیازمندیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: اخلاق حرفه‌ای یکی از عوامل موثر در بهبود وضعیت سلامت است و عدم انعطاف کادر درمان و حتی مددجویان، دشمن سلامت مردم محسوب می‌شود.
وی افزود: اخلاق حرفه‌ای را باید در پرسنل خود توسعه دهیم و فرهنگ سلامت را در مردم ارتقا بخشیم که این موجب ارتقای سطح سلامت در جامعه نیز خواهد شد.
مصری عنوان کرد: مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله عوامل موثر در حوزه سلامت است و از آنجایی که کشور ما کشوری حادثه خیز است، باید در موضوعات آب، خاک و محیط زیست برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: در این راستا باید با همکاری دستگاه‌های مختلف، آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم مقابل حوادث،  عملکرد بهتری  داشته باشیم.
مصری بیان داشت: وزارت بهداشت به حوزه‌های سلامت خانواده و جمعیت اهتمام بسیاری دارد چراکه خانواده یک رکن مهم و تاثیرگذار در نظام سلامت است و باید برنامه‌های اساسی در حوزه خانواده تدوین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اعلام داشت: توجه به جوانی جمعیت، یکی از جنبه‌های توسعه پایدار در هر کشوری محسوب می‌شود اما این مهم در سال‌های اخیر مغفول مانده و باید با ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت در استان قم، برای بهبود این شرایط گام‌های ویژه‌ای برداشته شود.
او به طرح‌های در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اشاره و عنوان کرد: بیمارستان خاتم در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۲ تکمیل شود و بیمارستان نور نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به مرحله تجهیز خواهد رسید.
وی ادامه داد: با اتمام این ۲ بیمارستان سرانه تخت‌های بیمارستانی قم از ۱.۷ به ۲.۷ می‌رسد و تعداد تخت‌های بیمارستانی قم از ۲ هزار و ۵۸ تخت به چهار هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.
مصری همچنین با اشاره به میزان تزریق واکسن در قم بیان داشت: در قم یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند اما تاکنون یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده که این آمار پایینی است و باید برای جلوگیری از واکسن هراسی اقداماتی انجام شود.

او از احتمال پیک جدید کرونا در فصل تابستان خبرداد و گفت: پیش بینی کارشناسان این است که شاهد پیک جدید کرونا در اواسط و اواخر تابستان باشیم که باید تلاش کنیم واکسیناسیون در استان تکمیل شود تا از این طریق، بتوانیم درگیری با این موج را کاهش دهیم.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه سلامت  تقدیر شد