مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: برای مدیریت مصرف انرژی برق با یک‌هزارو ۳۸۸ مشترک صنعتی فعال در سطح استان تفاهم نامه مشترک منعقد شد.

به گزارش جارچی اخبار، پیام جوادی روز دوشنبه افزود: بر اساس آیین نامه شرکت توانیر در سالجاری، طرح مشارکت در مدیریت مصرف، تشویق ها بر اساس امکانات و شرایط شرکت توزیع برق برای صنایع با عقد تفاهم‌نامه اعمال می‌شود.
وی تاکید کرد: مدیریت پیک بار در فصل گرم سال برای صنعت برق مساله مهمی به شمار می رود و پیک بار تابستان امسال با آغاز زود هنگام افزایش دمای هوا زودتر آغاز شده است که با مدیریت مصرف صحیح برق ضمن پرداخت پاداش صرفه جویی برای مشترکان کم مصرف، از بروز خاموشی های ناخواسته نیز جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: تاکنون با یک‌هزارو ۳۸۸ مشترک صنعتی در داخل شهرک صنعتی و خارج از آن برای تعدیل مصرف انرژی برق و مدیریت آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه تفاهم نامه مشترک منعقد کرده ایم.
جوادی یادآوری کرد: امید داریم با همکاری مشترکان در بخش های مختلف و مدیریت مصرف از سوی آنها در تابستان سالجاری شاهد خاموشی ناخواسته و اضطراری نباشیم.
به گفته وی، مشترکان صنعتی در ۲ بازه تعمیرات تابستانی و اوج بار مصرف انرژی برق روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب با شرکت برق همکاری خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: این زمان برای سایر مشترکان استان روزانه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ است.
جوادی تاکید کرد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند و مصرف خود را در ماه‌های گرم نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می‌دهند، به میزان کاهش مصرف نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل، پاداش صرفه جویی معادل هزینه تامین برق پرداخت می شود.
جوادی خاطرنشان کرد: در پیک ‌بار تابستان سال گذشته با مراجعه حضوری به صنایع بزرگ یا کوچک، برگزاری جلسات با انجمن‌های تخصصی و شرکت‌ها ۱۰ هزارو ۷۸۷ تفاهمنامه فیزیکی و الکترونیکی منعقد و برای مشترکان کم مصرف استان ۱۵۳میلیارد ریال پاداش پرداخت کردیم.
شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ۴۶۸ هزار مشترک در بخش خانگی، تجاری، اداری و عمومی، کشاورزی و صنعتی دارد.
۵۲ درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.
۲۰ درصد کشاورزی، ۱۷ درصد خانگی، تجاری و عمومی هر کدام پنج درصد و روشنایی نیز یک درصد از برق استان را استفاده می کنند.