استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست، از کلیه تلاشگران این عرصه به ویژه محیط‌بانان و تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست قدردانی کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در پیام عابدین خرّم آمده است: در دنیای امروز، ضرورت توجه متوازن به ابعاد مختلف پیشرفت و توسعه بویژه توسعه اقتصادی، پیشرفت اجتماعی و ارتباط با محیط زیست، بیش از پیش آشکار شده است.

وی در این پیام خاطرنشان کرده است: در واقع روند جهانی شدن، افزایش شتاب مداخله بشر در طبیعت و فرهنگ پایان‌ناپذیر مصرف که در دهه‌های گذشته موجب تخریب منابع طبیعی و برهم زدن توازن و تعادل محیط زیست شده، امروز زندگی خود بشر را نیز به مخاطره انداخته است.

استاندار آذربایجان شرقی در پیام خود با بیان اینکه تغییرات آب‌وهوایی، افزایش آلودگی‌های محیطی، نابودی جنگل‌ها، کاهش منابع آبی و انقراض گونه‌های زیستی، هشدارهایی از عدم تعادل در طبیعت هستند که توجه جدی ما را برای تجدیدنظر در شیوه بهره‌برداری از منابع طبیعی می‌طلبند، اظهار کرده است: زمین و منابع آن متعلق به همه موجودات این کره خاکی است و امروز باید یک عزم همگانی برای توقف روند تخریبی محیط زیست و محافظت از منابع طبیعی شکل گیرد.

عابدین خرم با اشاره به اینکه هفته محیط زیست، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت زیستگاه‌های طبیعی و ضرورت حفاظت از منابع زمین است، افزوده است: این عرصه نیز همانند تمام عرصه‌های دیگر، باید مبتنی بر نقش مردم و مشارکت گروه‌های اجتماعی مدیریت شود. همچنین متناسب با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و شیوه‌های مداخله در محیط زیست، روش‌های حفاظت از منابع طبیعی نیز باید گسترش یابد. از این رو، شعار “محیط زیستِ مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه” یک راهبرد مهم و ضروری در حوزه محیط زیست است.

خرّم در این پیام با تبریک هفته ملی و روز جهانی محیط زیست، از زحمات و خدمات کلیه تلاشگران این عرصه بویژه محیط‌بانان و تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست صمیمانه قدردانی کرده و خاطرنشان کرده است: دولت سیزدهم، در مدت کوتاه فعالیت خود، نشان داده است که محیط زیست را یکی از مسائل مهم و درجه اول کشور می‌داند، از این رو از همه دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود که این فرصت را قدر دانسته و برای حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و جلوگیری از تخریب منابع آبی و خاکی استان که در نوع خود کم‌نظیر است، اهتمام جدی و عزم راسخ داشته باشند.