معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی و تنوع‌زیستی کشور به عنوان یکی دیگر از مصوبه‌های سفر هئیت دولت به آذربایجان‌شرقی ابلاغ شد.

به گزارش جارچی اخبار، داود اسدیان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ درصد از این اعتبار طی سال جاری و بقیه آن طی دو سال آینده در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد تا این طرح ملی تکمیل و فعالیت‌های پژوهشی آن آغاز شود.

وی تحقیقات دیرینه‌شناسی مهره‌داران در سازند مراغه را یکی الزامات ایجاد ژئوپارک در مراغه عنوان کرد و افزود: این پژوهش‌ها برای شناسایی و معرفی ژئوسایت‌ها و در نهایت تبدیل مجموعه ژئوسایت‌های فسیلی و غیرفسیلی شهرستان به ژئوپارک اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته وی تاکنون علاوه بر تشکیل کارگروه ژئوپارک، ۳۶ ژئوسایت نیز در سطح شهرستان شناسایی شده است اما با توجه به ظرفیت‌های طبیعی مراغه، امکان افزایش تعداد ژئوسایت‌ها به بیش از ۸۰ مورد نیز وجود دارد.

توجه نماینده رئیس‌جمهور به مسایل فرهنگی مراغه نیز معطوف شد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: دولت مردمی در سفرهای استانی به دنبال تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‌هاست اما در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراغه تحت عنوان نماینده ویزه رئیس‌جمهور، نظر ایشان به مسایل فرهنگی این شهر نیز معطوف شد که رهاوردهای ارزشمندی برای شهرستان در پی داشت.

«اسدیان» با بیان اینکه مراغه از لحاظ سرانه کتابخانه عمومی در رتبه آخر آذربایجان‌شرقی قرار دارد، اضافه کرد: مشکل تامین زمین برای کتابخانه عمومی خیرساز این شهرستان پس از ۱۳ سال و در آستانه این سفر رفع شد تا زمین پنج هزار مترمربعی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در اختیار این خیر قرار گیرد و تسهیلات بانکی نیز به وی اعطا می‌شود تا ساختمان آن با پنج هزار مترمربع زیربنا احداث شود.

وی همچنین به موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجهیز کتابخانه‌های مساجد روستایی اشاره و بیان کرد: نهضت ساخت کتابخانه در این شهرستان باید راه بیافتد و سرانه کتابخانه عمومی شهرستان به وضعیت مطلوب برسد.

وی بیان کرد: تخصیص قیر برای آسفالت معابر شهری مراغه و خداجو، اختصاص اعتبار برای ورزشگاه پنج هزار نفری و جایگاه سوخت فرودگاه سهند نیز از دیگر دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به استان و نماینده ویژه ایشان به مراغه به شمار می‌رود.

مراغه از اعتبارات شناور استانی نیز بهره‌مند می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: اعتبارات شناور استانی بخش دیگری از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور را به خود اختصاص می‌دهد و مراغه نیز از این اعتبارات سهم مناسب دارد.

به گفته «اسدیان» رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی، توسعه شبکه برقرسانی، مولدسازی، مرمت و نگهداری از پروژه‌های نیمه تمام و حفاظت محیط زیست از جمله محورهای اختصاص اعتبار از محل اعتبارات شناور استانی است.

وی ادامه داد: از دیگر بخش‌های اعتبارات شناور استانی می‌توان به عمران شهری، مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه و تجهیز ابنیه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان شهرستانی باید جذب این اعتبارات را پیگیری کرده و در جهت بهره‌گیری شهرستان از دستاوردهای سفر استانی رئیس‌جمهور جدی باشند.

بیست‌وسومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیات دولت به مقصد آذربایجان‌شرقی که با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراغه در قامت نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور همراه شد، دستاوردهایی ماندگار برای کهن‌شهر دارد و نقطه عطفی در روند پیشرفت آن به شمار می‌رود.