رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به فعالیت‌های گسترده این مجموعه در حمایت از جوانان نخبه، گفت: در حال حاضر حرکت های نوین و رو به رشدی در بسیج شروع شده است.

به گزارش جارچی اخبار، سردار غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در جمع نخبگان، فناوران و مخترعان بسیجی قرارگاه جهاد علمی آذربایجان شرقی، افزود: بسیج به عنوان تشکل مردمی در مردمی‌ترین انقلاب وارد حرکت نوینی شده است که این حرکت باید به طور مستمر تداوم یافته و تقویت شود.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی جوانان مستعد و با ایمانی دارد که می توان با کمک این جوانان با استعداد مرحله تحقق دولت اسلامی را نیز سپری کرد و به الگویی مناسب برای کشورهای دیگر تبدیل شد که البته بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع صراحت دارد.

سردار سلیمانی نخستین عرصه در گام دوم انقلاب را توجه به علم و دانش دانست و ادامه داد: رهبری انقلاب نیز به اعتلای علمی کشور و نظام اهمیت فراوانی داده اند و برای همین امر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دومین عرصه در این راستا بیان شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های مهمی که رهبر انقلاب برای گام دوم در جمع مردم تبریز برای این خطه مطرح کردند، پیشتازی و پرچمداری است، اضافه کرد: مردم تبریز و آذربایجان همیشه در طول تاریخ  و قبل از انقلاب  اسلامی نشان داده اند که در بیشتر عرصه ها پیشتاز بوده اند، فلذا باید در اجرای گام دوم انقلاب هم این استان خود را نشان دهد و پرچمداری کند.

سردار سلیمانی آذربایجان شرقی را استانی دارای نخبه و استعدادهای فراوان معرفی کرد که باید برای حل مشکلات کشور و نظام مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: برای کسب موفقیت در این میدان باید با روحیه جهادی و بسیجی تلاش کرد و از سوی دیگر بسیج مأموریت دارد تا عرصه خدمت رسانی به مردم را در جای جای ایران اسلامی فراهم کند و این رسالتی مقدس در کنار دستگاه‌های مسئول و دولت است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بسیج امروز در سفر به تبریز از  مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده سپاه عاشورا بازدید کرد.

این مرکز در مساحت ۵ هزار متر مربعی در منطقه قراملک تبریز و در جوار شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده است که یکهزار و ۵۰۰ مترمربع آن به تاسیسات کارگاهی و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آن به فضاهای ستادی و کارگاهی کوچک برای قراردادن در اختیار شرکت های نوپا اختصاص دارد.

مهندسی مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، هوافضا، رایانه، پزشکی، شیمی و پلیمر، طراحی صنعتی، لیزر فیزیک و اپتیک، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، مدیریت و توسعه بازار شامل بازاریابی و بازارسازی داخلی و صادرات، توسعه و گسترش تجارت الکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری، هوش مصنوعی و علوم شناختی،  انفورماتیک و سیستم های مبتنی بر آی تی از جمله محورهای اصلی و مهم فعالیت مرکز نوآوری شهید فخری زاده تبریز است.

ایجاد اشتغال پایدار، شناسایی افراد خلاق و دارای ایده های ارزشمند، توسعه شرکت های دانش بنیان، ایجاد حلقه های علمی و فناوری در بین مخترعان و مبتکران آذربایجان شرقی، ایجاد بسترهای همکاری و هم افزایی بین بخشی، ایجاد ثروت و ارزش افزوده در واحدهای قابل ارتقا، کمک به بالندگی علمی و اقتصادی منطقه و کشور، توسعه شکل گیری شرکت های تعاونی دانش بنیان، همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و مراکز صنعتی و شناسایی مساله و حرمت در راستای حل آن از اهداف مرکز نوآوری شهید فخری زاده تبریز می باشد.