مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال یک هزار و ۳۹۰ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و رفاهی و فروش مواد غذایی در سطح استان انجام می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، ساسان فرشی حق‌رو، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد بازرسی توسط ۲۰ گروه از بازرسان این اداره کل انجام می شود و در جریان این کار بازرسان از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، رستوران ها، زائرسراها و مراکز فروش مواد غذایی ( بیرون بر) بازرسی انجام خواهند داد.

وی اعلام کرد: بازرسان در بازرسی از این مراکز حدود ۴۰ شاخص را در زمینه های بهداشت، ایمنی و نحوه نگهداری مواد غذایی مدنظر قرار داده و در صورت مشاهده تخلف به این مراکز اخطار خواهند داد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که مراکز اقامتی و رفاهی و فروش مواد غذایی به اخطارهای بازرسان توجه نکرده و موارد تخلف را در مراجعه بعدی بازرسان رفع نکنند، این مراکز برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرشی حق رو، همچنین با اشاره به برنامه این اداره کل برای بازرسی از مراکز خدمات آموزشی و مدارس استان در سال جاری، ادامه داد: در این راستا و با توجه به برنامه و سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه اشاعه فرهنگ استاندارد، بازرسان این اداره کل در قالب گروه‌های تخصصی علاوه بر بازرسی از خدمات آموزشی و مدارس در سطح استان اقدام به آموزش، سخنرانی و نیز توزیع بسته های آموزشی فرهنگ استاندارد در مدارس خواهند کرد.