معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امسال تمام دستگاه‌ها ملزم به اختصاص و هزینه کرد یک درصد از اعتبارات خود در زمینه پدافند غیرعامل در استان‌ها می‌باشند.

به گزارش جارچی اخبار، رسول رحیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی در تبریز افزود: با توجه اهمیت موضوع تمامی روسای دستگاه‌ها باید شخصا در جلسات شورای پدافندغیرعامل حاضر شوند و تمامی مصوبات شورا باید به جد پیگیری و اجرا شود.

وی ادامه داد: امروزه تهدیدات هر روز در حال بروز است و تمامی دستگاه‌ها باید با به روز رسانی اقدامات و اطلاعات خود از امادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخوردار باشند.

رحیمی گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده و با توجه به اینکه یکی از امن‌ترین و کم جرم‌ترین استان‌های کشور بوده و استانی مرزی و قطب صنعتی کشور است در زمینه پدافند غیرعامل نیز از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اقدامات دفاعی به عنوان اصلی‌ترین قدرت برای پدافند غیرعامل می‌تواند از هویت کشور و ملت در مقابل تهدیدات جدی که وجود دارد محافظت کند.

عابدین خرّم با تاکید بر اینکه پیش دستی در شناخت تهدید بسیار مهم است، افزود: اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته نشود تمامی دستاوردها را در کمترین زمان از دست خواهیم داد به همین دلیل مسوولان باید به صورت مداوم شرایط و وضعیت را رصد کنند تا از امادگی قابل قبولی برخوردار باشیم.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات پیش رو بسیار ناشناخته و نو ترکیب هستند که در مقابله با آن‌ها باید به یک خوداتکایی جامع دست یابیم، گفت: از این رو باید تمام اصول مرتبط با پدافندغیرعامل را بشناسیم و عمل کرده و مبتنی بر وضعیت و شرایط پیش رو تمرینات و مانورهای لازم اجرا شود.

خرّم اظهار داشت: با توجه به متغیر بودن تهدیدات باید قدرت موجود را متناسب با تغیبر و تحولات به روز کنیم در غیراین صورت آسب پذیری بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شبکه اینترنتی باید متفاوت از شبکه داخلی باشد در غیر این صورت در صورت حمله سایبری با مشکل مواجه خواهیم بود و مجموعه‌های مسوول باید در کنار شبکه اینترنت شبکه‌های داخلی خاص خود را داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پدافند غیرعامل می‌تواند ما را در مقابل بسیاری از تهدیدات محافظت کند و تمامی دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در حوزه پدافندی بیش از پیش باید توجه کرده و علاوه بر گزارش های کاغذی بایستی گزارش های میدانی و عملی که اطمینان بخشی بیشتری دارد را ارایه دهند