مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه ارتباط موثر با خیران باید به عنوان یکی از رویکردهای مهم مراکز نیکوکاری دنبال شود، گفت: ۴۱ درصد منابع مردمی این نهاد برای خدمت رسانی، از طریق مراکز نیکوکاری تامین شده است.

به گزارش جارچی اخبار، روح‌الله صالحی شامگاه یکشنبه در گردهمایی روسای هیات عامل و مسئولان  اجرایی مراکز نیکوکاری شهرستان ابهر مراکز نیکوکاری را مصداق عملی توسعه بعد مردمی در حوزه توسعه و ترویج فعالیت های خیرخواهانه در جامعه با محوریت و مدیریت مردمی عنوان کرد و افزود: با همین رویکرد ۱۷۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان در حال ترویج فعالیتهای خیرخواهانه هستند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از توان مردم برای ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش در حوزه توانمندسازی جامعه هدف، از راهبردها و برنامه های مهم کمیته امداد بوده است، گفت: نگاه توسعه مداخلات مردمی و هدایت صحیح ظرفیت های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری از اقدامات مهم این نهاد در این بخش است.

صالحی با تاکید بر ارتباط موثر با خیران و هم افزایی برای استفاده از توان آنها در راستای توانمندسازی مددجویان، تحت حمایت و سایر نیازمندان به عنوان یکی از رویکردهای مهم مراکز نیکوکاری تصریح کرد: این امر باید در تمامی فعالیت ها مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و هدایت صحیح و هدفمند کمک ها از طریق مراکز نیکوکاری می تواند خدمات کیفی با رویکرد توانمند سازی مددجویان را تقویت کند، اظهار داشت: مزیت اصلی مراکز نیکوکاری در مردمی بودن این مراکز است که توسط خود مردم مدیریت و خدمت رسانی می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، گفت: ورود مراکز نیکوکاری به حوزه توانمند سازی اقشار نیازمند می تواند در سرعت بخشی به برنامه های هدف گذاری شده در این بخش راهگشا و تسهیلگر باشد.