شهردار تبریز خواستار مدیریت اراضی ملی کلانشهرها توسط شهرداری‌ها شد و گفت: اگر اراضی اوقافی در اختیار شهرداری باشد، از دخل و تصرف و دست‌اندازی سودجویان ممانعت می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، یعقوب هوشیار در جلسه بررسی مشکلات شهرداری منطقه ۲ در قالب قرار خدمت با اشاره به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی شمس‌آباد، اظهار کرد: متاسفانه در کلانشهرها، اراضی ملی داخل محدوده در اختیار راه و شهرسازی و حریم نیز در اختیار منابع طبیعی است. اگر راه و شهرسازی به موقع از اراضی خود مراقبت می‌کرد، این ساخت و سازها صورت نمی‌گرفت.
وی ادامه داد: افراد ساکن در این منطقه، اراضی را تصرف نکرده‌اند، بلکه افراد سودجو این کار را می‌کنند. خواهشمندم این موضوع مدنظر باشد که در سطح کلانشهرها مدیریت اراضی ملی با شهرداری ها باشد.
شهردار تبریز عنوان کرد: اکنون برای خیابان ۴۲ متری انقلاب، ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است که به مدیریت شهری تحمیل می‌شود و این رقم را از جایی دریافت نمی‌کنیم. ستاد بازآفرینی ملی نیز باید در این حوزه کمک‌حال ما باشد اما تاکنون ریالی پرداخت نکرده است.
وی خواستار تحویل اراضی ملی به شهرداری شد و افزود: در سطح کلان، اراضی ملی را تحویل شهرداری بدهید، تا دست‌اندازی و تصرفی صورت نگیرد. چون ارزش زمین در کلان‌شهرها بالا است، تصرفات زیادی صورت می‌گیرد.
هوشیار با اشاره به آمار زمین‌های اوقافی، اظهار کرد: آمار زمین‌های اوقافی نیز در شهرهای بزرگ بالا است. اگر همه این اراضی در اختیار شهرداری باشد، شهرداری مانع دخل و تصرف و دست‌اندازی سودجویان می‌شود.