مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: مسافران سفرهای خود را برنامه ریزی کرده و برای معطل نماندن در پایانه های مسافربری استان و قبل از آمدن به پایانه ها از طریق اینترنتی و دفاتر شرکت های مسافری بلیط تهیه کنند.

به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده، روز شنبه افزود: سفر با ناوگان حمل و نقل مسافری استان در ایام تعطیلات تابستانی و آغاز ایام محرم و صفر و انجام سفرهای زیارتی به عتبات عالیات افزایش یافته و بهتر است مسافران بلیط پیش خرید کنند.

وی یادآوری کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان در هفته گذشته و از سوم تا پنجم مرداد در پروژه احداث پل غیرهمسطح مراغه- هشترود در محل تلاقی راه آهن و به دلیل تعطیلی ایستگاههای راه آهن تبریز و مراغه در اثر تداخل این طرح، با اعزام ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان مسافری اقدام به جابجایی مسافران قطار این ۲ ایستگاه به مقاصد خود کرد که این مسئله باعث کمبود اتوبوس در پایانه مسافری مرکزی تبریز شده بود و در حال حاضر این مساله مرتفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان در چهار ماه اول امسال یک میلیون و ۵۲۴ هزار مسافر را به نقاط مختلف کشور و استان جابجا کرده است.

علیزاده، با بیان اینکه این تعداد مسافر ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، ادامه داد: این مسافران با ۱۶۴هزار و ۴۶۴ سفر جابجا شده اند.

وی اظهار داشت: ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان در زمان کنونی با ۶۴۴ اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ مینی بوس و ۷۹۶ سواری کرایه و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری فعالیت می کند.

علیزاده، افزود: تلفن گویای۱۴۱ آماده دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت مسافران در مورد ناوگان حمل و نقل مسافری استان در تمام ساعات شبانه روز است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.