رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ هزار واحد مسکن روستایی و ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در دست‌ ساخت است که با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان شتاب بهسازی واحدهای مسکن روستایی بیشتر خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، ، اکبر نیکزاد عصر روز گذشته، ۱۴ شهریور، در حاشیه افتتاح یک واحد مسکن روستایی و بهسازی یک معبر در روستای علی‌آباد شهرستان قوچان با اشاره به زلزله شهریور ماه سال گذشته و تخریب تعدادی از واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پس از وقوع زلزله بازسازی مناطق زلزله‌زده قوچان توسط مسئولان به‌ فوریت شد و با حضور معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور در شهرستان روند بازسازی‌ها دنبال شد.

وی ادامه داد: دولت و هیات وزیران برای بازسازی واحدهای تخریب شده مصوبات لازم جهت اعطای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض را صادر کرده و نهایتا امروز با همراهی مسئولان استان و شهرستان، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد یک واحد مسکن روستایی در قوچان به بهره‌برداری رسید.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به واریز تمام اعتبار اختصاص‌یافته برای اعطای کمک‌های بلاعوض به واحدهای زلزله‌زده شهرستان قوچان و تسریع در عملیات بازسازی گفت: در حال حاضر در ۱۷ نقطه کشور بازسازی‌ها دنبال می‌شود و اگر کوچک‌ترین دست‌اندازی در روند ساخت واحدها صورت گیرد، دولت به‌ سرعت و خارج از نوبت آن را رفع می‌کند تا مردم در بازسازی واحدها به مشکل روبه‌رو نشوند.

وی در ادامه از تخصیص و ابلاغ قیر رایگان برای سال ۱۴۰۱ جهت بهسازی معابر روستایی و اجرای طرح‌های هادی خبر داد و اظهار کرد: عملیات تحویل این قیرها از هفته آینده انجام می‌شود و در اختیار بنیاد مسکن استان‌ها قرار خواهد گرفت.

نیکزاد تصریح کرد: در مجموع ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، به ازای هر استان ۱۰۰ میلیارد تومان، در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار گرفته که این مبالغ باید برای اجرای طرح هادی هزینه شود.

وی با بیان اینکه هر ماه دولت برای تامین یارانه‌ها بار سنگینی را متقبل می‌شود، گفت: علی‌رغم تحمل این فشار مالی بر دولت رئیس‌جمهور بر پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تاکید دارد و به همین دلیل طی هفته گذشته در جلسه هیات‌ وزیران پرداخت این وام تصویب شد و در دستور پرداخت بانک‌ها قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره علت عدم قرارگیری شهر قوچان در طرح مسکن مشارکتی گفت: این موضوع توسط رئیس شورای شهر قوچان هم مطرح و مقرر شد همان‌گونه که ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در نقاط مختلف کشور ساخته می‌شود، برای شهر قوچان هم به‌ فوریت مسکن مورد نیاز مردم به هر تعدادی که به بنیاد مسکن ماموریت ساخت آن محول گردد، ساخته و به متقاضیان تحویل شود.