سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ارائه خدمات درمانی به ۹ هزار و ۶۰۰ زائر اربعین در مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگارجارچی اخبار از ایلام جاسم محمدی اظهار داشت: در حوزه خدمات درمانی تعداد ۹ هزار و ۶۱۸ زائر اربعین حسینی به اورژانس مراجعه کرده که از این تعداد هشت هزار و ۹۹۷ نفر پس از دریافت خدمات به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

وی گفت: همچنین تعداد ۴۵۰ نفر در بخش‌های اورژانس، ۳۰۴ نفر در بخش‌های تخصصی و تعداد ۷۱ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: همچنین تعداد اعزام آمبولانس ۷۷۰ مورد و تعداد مراجعات حضوری تعداد ۱۷۵۰ مورد بوده است.

وی گفت: در حوزه بهداشت نیز تعداد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی ۱۱۵۹ مورد، تعداد نمونه برداری اولیه و مواد غذایی ۶۱۸ مورد، میزان مواد غذایی فاسد معدوم شده ۲۴۶ کیلوگرم، سنجش پرتابل مواد غذایی ۷۹۵ مورد و تمام افراد مراقبت شده نیز ۳۵۲۵۵۶ نفر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت در ایام اربعین در حوزه فوریت‌های پزشکی تعداد کل خدمات ارائه شده ۲ هزار و ۴۴۶ مورد، تعداد تماس با فوریت پزشکی ۲ هزار و ۳۳۰ مورد، تعداد مصدومین ترافیکی ۱۵۲ مورد و تعداد مصدومان غیرترافیکی ۲ هزار و ۲۹۴ مورد بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۴۶۵ مورد، تعداد نسخ بستری ۱۱۳ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۲۰ مورد و تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۱۳۲ مورد بوده است.