معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به مرزهای ۶ گانه کشور برای اربعین حسینی امسال تاکنون ایمن سازی شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  رضا اکبری در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه بیان کرد: این پروژه‌ها شامل نگهداری راه‌ها، خط کشی، تکمیل حفاظ بتنی، نصب تابلو علایم، روکش آسفالت رفع نقاط پرحادثه هستند که با اعتبار بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال اجرایی شد.

وی با بیان اینکه بازدیدهای انجام شده در هفته‌های گذشته از سوی مدیران این سازمان بیانگر آن است که اقدامات انجام شده با وجود اینکه با شرایط ایده آل فاصله دارد، بسیار خوب بوده است، ابراز امیدواری کرد: با تداوم برنامه ریزی‌ها، امیدواریم کیفیت ایمنی جاده‌ها برای سال‌های آینده بیش از اکنون ارتقا یابد.

اکبری ادامه داد: علاوه بر این، برای اربعین حسینی امسال اعتباری برای تکمیل و تجهیز پایانه‌های مرزی، اجاره ماشین آلات، تامین سوخت آنها و دیگر هزینه‌های جاری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته شد که با اعتبار ایمن سازی جاده‌ها، حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان، از گذرگاه‌های رسمی تردد زایران ایرانی و نیز اتباع عراقی هستند.