حجت الاسلام نواب دانشگاه ادیان و مذاهب قم را در زمره پنج دانشگاه اول جهان اعلام کرد و گفت: این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده است که در ۱۰۰ رشته مختلف دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب در نشست خبری با اصحاب رسانه قم، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های  این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب قم تنها دانشگاه ادیان جهان است که به بررسی همه ادیان جهان می‌پردازد، البته در دنیا دانشگاه‌هایی وجود دارد که تنها یکی از ادیان را بررسی می‌کنند؛ اما دانشگاه ادیان و مذاهب قم همه ادیان را بررسی می‌کند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر گسترش ارتباطات بین المللی دانشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی در دانشگاه‌های ایران کم است که باید گسترش پیدا کند و در سازمان‌های مختلف باید عضو شویم دیپلماسی عمومی تأثیر بسیار زیادی در نوع نگاه خارجی‌ها نسبت به کشورمان دارد.
حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه از مذاهب مختلف اسلامی در دانشگاه ادیان و مذاهب دانشجو وجود دارد، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه غیردولتی است که ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که ۸۵ درصد آن‌ها خارجی و  ۱۵ درصد ایرانی هستند، همچنین ۵ هزار نفر در مقطع فوق‌لیسانس و ۷۰۰ نفر در مقطع دکتری از دانشگاه ادیان و مذاهب فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۰ ملیت  در ۲۷ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه حضور دارند، درگذشته برخی از اساتید دانشگاه از ادیان مختلف بودند؛ اما اکنون اساتید ما در ادیان مختلف بسیار ماهر و متبحر شده‌اند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد:  ۲ هزار و ۵۰۰  استاد در حال تدریس در دانشگاه ادیان و مذاهب قم هستند که در ۱۰۰ رشته در دانشگاه دانشجو پذیرفته‌ می‌شود و ۲۷رشته دکتری نیز در دانشگاه وجود دارد.
وی با بیان اینکه بانوان نور چشم جامعه هستند، افزود: تنها دانشکده مطالعات زنان ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب تأسیس شده است و پژوهشکده و کتابخانه مطالعات زنان نیز در این دانشگاه راه اندازی شده است و لازم است زنان با حقوق خود آشنا شوند چراکه در ۷۰۰ سفری که به دنیا داشتم متوجه شدم زن در هیچ کجای دنیا به حقوق واقعی خودش رست نیافته است.
حجت الاسلام نواب دانشگاه ادیان و مذاهب قم را جزو پنج دانشگاه اول جهان دانست و گفت: اکنون حدود ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تعدادی از آنان در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم همچنین اعلام داشت: این دانشگاه ۱۴ دانشکده دارد که در سال ۱۳۷۳ تاسیس و در سال ۱۳۸۷ به دانشگاه تبدیل شد و تنها دانشگاهی است که پرشمارترین فارغ التحصیلان آن مشغول به کار در نهادهای مختلف کشور هستند.