نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی مخالف استیضاح هر وزیری هستم، گفت: نمایندگان مجلس تا پایان شهریور سال جاری به دولت فرصت دهند تا برنامه های خود را عملیاتی کند.

به گزارش جارچی اخبار، فریدون عباسی در گفت و گو با ایرنا در مورد استیضاح وزیر صمت گفت: آیت الله رییسی نیروی انقلاب بوده است که به دعوت ۲۲۰ نفر از نمایندگان در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد و توانست تشکیل کابینه دهد؛ اکنون معنا ندارد که هر روز وزیران دولت برای پاسخ به سوالات و یا استیضاح در کمیسیون ها و صحن حاضر شوند.

نماینده مردم کازرون در مجلس افزود: چرا نمایندگان سوالات خود را از معاون وزیر نمی پرسند؟ وزیری که باید همیشه در کمیسیون های مجلس حاضر شود، چه زمانی فرصت مدیریت وزارتخانه را دارد؟ هنوز وزیر شروع به کار نکرده، برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس کشانده می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: فاطمی امین در جلسه نخست رای اعتماد بیش از ۲۰۰ رای کسب کرد و در طرح استیضاح هم ۱۸۲ نفر از نمایندگان با استیضاح وی مخالفت کردند و توانست بار دیگر رای اعتماد مجلس را کسب کند و اکنون با این همه مشکلات اقتصادی معنا ندارد که هر روز وزیر صمت در کمیسیون‌ها حاضر شود.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی و صنعت خودرو در کشور با استیضاح وزیر حل نمی شود.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی باید نرخ ارز را تثبیت کند و دولت هم در راستای حفظ ارزش پول ملی گامهای جدی بردارد تا شاهد قیمت سرسام آور کالاهای اساسی و خودرو نباشیم.

عباسی اضافه کرد: استیضاح وزیر صمت راه علاج نیست؛ باید رییس جمهور در این زمینه با مردم صحبت کرده و برنامه های خود را برای حل مشکلات اقتصادی اعلام کند؛ وقتی حقوق و دستمزد با افزایش قیمت ها تطبیق ندارد، مسلما همه امور مردم دچار مشکل می شود.

عباسی با بیان اینکه مجلس نباید دولت را تضعیف کند، اضافه کرد: مجلس باید با تعامل و هماهنگی با حفظ رسالت خود آرامش را برای دولت فراهم کند و دولت هم بداند که نمایندگان پاسخگوی مردم و تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مردم باید توجیه شوند که چه اتفاقی در حوزه اقتصاد و افزایش قیمت کالاهای اساسی و خودرو رخ داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: معتقدم تغییر مدیریتی نمی تواند مشکلات حوزه صنعت و معدن را حل کند، قوی شدن اقتصاد، تثبیت نرخ ارز و رشد تولید می تواند برای برون رفت از وضعیت فعلی مناسب باشد.