منصور شیشه فروش با بیان اینکه بیش از ۵۵ حادثه غیر مترقبه در کشور شناسایی شده است اعلام کرد: از این تعداد حوادث غیر مترقبه احتمال وقوع حدود ۴۲ حادثه در استان اصفهان وجود دارد، بر این اساس مدیران بحران تمام دستگاه ها در استان اصفهان موظف به آموزش نیروهای خود درمقابله با حوادث غیر مترقبه هستند و همچنین باید پیوست کاهش خطر پذیری را برای طرح های توسعه ای خود تدوین نمایند.

وی با اشاره به برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح اعلام کرد: این برنامه سندی است که اداره کل مدیریت بحران استان با رعایت قوانین و مقررات و با مشارکت کلیه دستگاه های مسئول موضوع ماده (۲) این قانون در استان، بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح تهیه می شود، بطوریکه شناخت مخاطرات، آسیب پذیری ها، ظرفیت ها و راهکارهای کاهش خطر استان را در برمی گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همه دستگاه ها را ملزم به همکاری با آبفای استان اصفهان در راستای گذر ازتابستان و تامین پایدار آب شرب نمود و تصریح کرد: آبفای استان اصفهان باید برنامه ای در راستای تامین پایدار و مصرف بهینه آب شرب خانگی ، صنعتی و اداری تدوین کند و همه دستگاه ها نیز ملزم به همکاری با آبفای استان اصفهان برای تامین آب شرب در فصل گرم هستند.

وی نظارت برکیفیت آب شرب در تابستان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های نظارتی همچنان موظف بر نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب درسطح استان اصفهان هستند.

در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان به منابع تامین کننده آب شرب در سطح استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی سال های اخیر به رغم افزایش متقاضیان آب شرب در سطح شهرها و روستاهای استان متاسفانه با محدودیت منابع آب های سطحی و زیر زمینی مواجه بوده ایم.

مجتبی قبادیان به مقایسه حجم آب تولیدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ میزان حجم آب تولیدی ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر درثانیه بوده در حالیکه این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر درثانیه کاهش یافت.

وی در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی را در اصفهان ضروری برشمرد و اظهار داشت: هم اکنون تامین آب شرب ۱۰۰ شهر وهزار روستا در استان اصفهان در دستور کار آبفا قرار دارد این درحالیست که در حال حاضر۸۹ درصدآب شرب جمعیت استان از طریق تونل اشترجان تامین می شود و برای دسترسی پایدار و مقابله با حوادث غیر مترقبه در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان ضروری به نظر می رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب در پیک مصرف ۱۴۰۱ گفت: در خرداد و تیر ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب شرب در سطح استان مواجه بودیم که برای مقابله با این چالش در فصل تابستان جاری راه اندازی سامانه دوم آبرسانی ضروری است.