مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان گفت: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش جارچی اخبار،حمیدرضا رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: باید توجه داشت تجهیزات مترو همگی اقلام وارداتی است که نرخ آن‌ها با نوسان دلار تغییر می‌کند و از این رو با تغییر نرخ ارز حدود ۵ همت اعتبار برای این پروژه باید لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار پروژه مترو پیگیری های زیادی صورت گرفته، افزود: پروژه مترو یکی از سه پروژه مهم و اولویت دار شهر بهارستان است.

اعتبار متروی بهارستان در آخرین دقایق سال ۱۴۰۲ تأمین شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اعتبار ملی پروژه مترو بالغ بر یکصد میلیارد تومان بود، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما تخصیص دادند که صرف پرداخت دیون قانونی و مطالبات پیمانکاران پیگیری های انجام شده در دقایق پایانی سال گذشته ۹۰ میلیارد مابقی به صورت اوراق به حساب شرکت عمران بهارستان واریز شد که با وجود دیون باقی مانده تحرک ویژه ای در پروژه مترو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با هماهنگی استانداری  اعتبارات خوبی خواهیم داشت، افزود: ساخت بیمارستان پروژه‌ای حائز اهمیت برای منطقه  است که تفاهم‌نامه‌های آن سال گذشته با وزارت بهداشت منعقد و قرار شد ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد را وزارت بهداشت و درمان تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه به دنبال اخذ ماه ۲۳ برای پروژه بیمارستان هستیم ،گفت: تلاش می‌کنیم که این پروژه مهم در بودجه ۱۴۰۴ انجام شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه پس از تکمیل نقشه‌ آغاز می شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت وظیفه اصلی شرکت عمران بهارستان بوده ، گفت: طبق وظیفه هر هفته تاپایان سال گذشته و امسال نیز در اولین جلسه شورای مسکن استان، اولویت اصلی استاندار رسیدگی به طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت شهر بهارستان بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان سرریز متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهر اصفهان به شهر بهارستان منتقل شده است، افزود: متقاضیان زیادی برای این طرح داشتیم و به لحاظ قانونی نیز تا حد امکان اقدام کردیم.

رحیمی در ادامه گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار واحد در دستور کار است و براساس زمین موجود بالای ۵۵ هزار نفر تأیید صلاحیت و ثبت نام کردند و الحاق ۳۰ هکتار زمین به شهر بهارستان مصوب و ابلاغ شده است.

وی در مورد قنوات موجود بر سر راه متروی بهارستان افزود: مطالعات درباره شناسایی قنات‌ها و فرونشست شهر بهارستان توسط یک مشاور در حال انجام است .همچنین تلاش‌می‌شود قبل از اجرای هر پروژه‌ای حریم قنات‌ها کاملا رعایت شود تا اقدامات مورد نیاز مثل مقاوم سازی یا هر اقدام مورد نیاز دیگری صورت گیرد.

رحیمی با بیان اینکه متقاضیان مسکن دارای سه فرزند و بیشتر چهار هزار و ۲۷۰ نفر بوده و متقاضیان پالایش شده ۹۸۹ نفر است، گفت: برای تخصیص زمین به متقاضیان مسکن محل سکونت اولیه مهم است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون تخصیص زمین برای متقاضیان دارای ۳ فرزند نداشتیم، افزود : یک هزار و ۱۷ نفر چهار فرزندی ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۴۶۴ نفر پالایش شدند و ۲۳۲ پلاک زمین به متقاضیان واگذار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تصریح کرد: امسال پروژه‌های همگانی از جمله احداث چندین پارک، آسفالت معابر و نگهداری فضای سبز پیش‌بینی شده که با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان در دست اجرا هستند.

رحیمی گفت: قرارداد سه پروژه از جمله مدرسه ۶ کلاسه کودکان استثنایی، مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه دخترانه با سالن ورزشی و نیز اجرای روشنایی بلوار فرهنگ با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان بسته شده و طرح‌هایی همچون روکش آسفالت معابر و احداث پنج مدرسه دیگر و ساخت مسجد در پروژه نهضت ملی با هزینه ۶۰ میلیارد تومانی به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: مطالعات شهر جدید شیخ بهایی انجام شده اما باید در کارگروه زیربنایی، شورای زیربنایی استان و شورای شهرسازی معماری بررسی شود که اگر به نتیجه برسد سرریز متقاضیان نهضت ملی مسکن بهارستان تعیین تکلیف خواهند شد که یا شهر جدید چهارم یا شهر دیگری مانند شاهین شهر خواهد بود.‌

رحیمی در ادامه بیان کرد: در طرح جامع مصوب شهر جدید بهارستان جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر پیش‌بینی شده و طبق برآوردها جمعیت این شهر ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده شده که نشان می‌دهد تقریباً نصف افق جمعیتی طرح جامع را دارد.

وی با با بیان اینکه در دوره‌های قبل مثل پروژه مسکن مهر زمین هایی واگذار شده اما ساخته نشده است ،گفت: تعداد این زمین‌ها بسیار زیاد و به صورت اوراق واگذار شده بودکه قابل خرید و فروش  نبوده است.این زمین ها بالغ بر ۲ هزار موردبوده که حدود ۲۰  سال قبل واگذار شده اما ساخته نشده اند و اکنون قانون گذار ما را به بازپس‌گیری این زمین‌ها موظف کرده است.

مریم مومنی