معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت پیری جمعیت در ایران رو به افزایش است.

به گزارش جارچی اخبار، حسین فرشیدی، بعد از ظهر سه شنبه در آئین اختتامیه رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت که در شیراز برگزار شد، گفت: همه دنیا با پیری جمعیت مواجه هستند اما در کشور ما با سرعت و شتاب بیشتری روبرو است.

او خاطر نشان کرد: قانونگذار در این امر کم نگذاشته و این وظیفه دستگاه‌ها و ادارات مختلف است که به عنوان مجریان طرح، قوانین را عملیاتی کرده تا منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه به سمت تحقق پیش برود.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث جوانی جمعیت، مجموعه‌های مختلفی درگیرند، اما وزارت بهداشت بیشترین درگیری را در این زمینه دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تأثیر خوبی داشته باشند. به عنوان مثال این مرکز در ستاد جوانی جمعیت نقش محوری را ایفا می‌کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه فارس در اجرای قوانین جوانی جمعیت اقدامات خوبی را انجام داده است، اضافه کرد: در سال جاری سه برنامه از جمله جوانی جمعیت و سلامت خانواده در وزارت بهداشت به صورت محوری تمام برنامه‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

او با مقدم شمردن ازدواج در امر جوانی جمعیت، افزود: نقش ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی باید جدی گرفته شده و مباحث اقتصادی این حوزه حل و فصل شود اما بحث فرهنگی بر بحث اقتصادی در زمینه ازدواج و فرزندآوری مقدم است.

فرشیدی با بیان اینکه در بحث کاهش سقط جنین عمدی، طرح نَفَس به خوبی در کشور در حال اجرا است، افزود: انتظار داریم که تمام ادارات با این طرح که از سقط‌های عامدانه جلوگیری می‌کند؛ همکاری کنند. در ضمن افزایش خدمات در بخش ناباروری با تجهیز مراکز ناباروری و قرار گرفتن سه میلیون زوجی نابارور کشور، در برنامه‌های شناسایی و درمان دانشگاه‌ها، از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جوانی جمعیت است.