مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت   مالیات وصول شده استان تماماً به خزانه کشور واریز می شود و مطابق با قانون برنامه و بودجه صرف امور جاری، دفاعی و امنیتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی مثل ساخت سد، پارک و جاده می شود.

به گزارش جارچی اخبار، غلامرضا جنتی با بیان اینکه ۸۰۸ میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۷۹ هزار و ۲۱۸ ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری های این استان در سه ماهه اول امسال پرداخت شد  اظهار داشت: از این میزان ۴۵۱ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۹۴ ریال به شهرداری ها و ۶۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۲۸۹ ریال به امور عشایری استان پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۷۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۰ ریال نیز به دهیاری ها و ۱۶ میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۳۲ ریال به روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: از این میزان ۲۳ میلیارد ۳۵۹ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۹ ریال مربوط به سهم وزارت اقتصاد و ۷۷ میلیارد ۹۸۵ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۵۶۴ ریال نیز سهم ۱۰ درصد ماده ۳۹ وزارت کشور بوده است.

جنتی بیان کرد: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان توزیع شده در حالی که این عدد سال ماقبل آن مبلغ ۷۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: از این محل ۱۱۵ میلیارد تومان به شهرداری ها، ۴۵ میلیارد تومان به دهیاری ها، ۱۶ میلیارد تومان به امور عشایری، چهار میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ورزش و جوانان استان پرداخت شده و ۱۸ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ درصد ماده ۳۹ سهم وزارت کشور (سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری ها) بوده است.