فرمانده کل ارتش با گرامیداشت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: برهه دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم اوج فداکاری ملت بزرگ ایران را نشان داد.

به گزارش جارچی اخبار،  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی پنجشنبه در آیین اعطای نشان فداکاری به خانواده های معظم شهدای ارتش در شیراز افزود: فرمانده معظم کل قوا در بین این ملت بزرگ و فداکار پرچم و نشان فداکاری را به ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی ارتش و دانشگاه افسری امام علی(ع) دادند که یک هزار و ۱۸۴ فرمانده شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دفاع از آرمان‌ها و این آب و خاک کردند.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: امروز خداوند توفیقی داد که ما به خانواده مکرم ۱۰ شهیدی که از خطه‌ زرخیز و قهرمان پرور فارس نَشو و نما پیدا کرده و تربیت شده اند، در شیراز و در کنار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) این نشان را اعطا کنیم.

امیر سرلشکر موسوی افزود: همچنین یکی از بزرگترین اسطوره های دفاع مقدس، فرمانده بزرگی که در تمام عملیات های دوران دفاع مقدس نقش برجسته داشتند بنام امیر سرتیپ کریم عبادت که زاده‌ این خاک پاک هستند امروز نشان فداکاری را دریافت می کنند که خداوند را از این جهت شاکر و سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: این نشان به شهدای دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) نزاجا، فرماندهان برجسته، کسانی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم از خود رشادت به خرج داده اند، اهدا می شود و این برنامه حتما تا اهدای نشان به آخرین شهید ادامه پیدا خواهد کرد و البته در باغ شهادت همچنان باز است و امیدواریم تا زمان ظهور امام زمان(عج) این کار ادامه خواهد داشت.

امیر سرتیپ عبادت یادگار هشت سال دفاع مقدس و جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این مراسم، بیان کرد: ایثارگری شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس از این جهت حائز اهمیت دانست که اگر دشمن بعثی به خاک کشور وارد و بر ما مسلط می شد، دیگر از اینجا خارج نمی شد اما ارتش ما توانست ارتشی را شکست دهد که در سخت ترین دوران انقلاب بر ما حمله ور شد و همین ارتش تضعیف شده ائتلاف تمام ارتش های جهان را در هم شکست.

همچنین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و هیات همراه با حضور در نمایشگاه فرهنگی برپاشده در حاشیه محل برگزاری این مراسم از غرفه های آن بازدید کردند.

در پایان این مراسم نشان فداکاری توسط فرماندهان نظامی و مسئولان کشوری به خانواده معظم شهید عباس دوران، شهید ابراهیم ذوالفقاری، شهید مسعود انشایی، شهید محمد ابراهیم توکلی، شهید هدایت الله پاک سرشت، شهید غلامحسین نعمتی، شهید علی ابراهیمی، شهید شاهرخ کشاورز، شهید عبدالرضا بوشهریان، شهید محمدکاظم روستا، شهید عزیزالله پاک نیت و شهید زنده امیر سرتیپ کریم عبادت اهدا شد.