وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال پررونق‌ترین سال سینما در تاریخ کشور بوده چراکه امروز در سینمای کشور فیلمی وجود دارد که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته و نزدیک ترین رقم به این فیلم در سال گذشته ۷۷ میلیارد تومان بود.

به گزارش جارچی اخبار،  محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران دربوشهر اظهار کرد: امسال رونق جدی در حوزه فرهنگ و هنر مشاهده می کنیم به طوری که در همه بخش‌ها مجموع مخاطبان ما نسبت به سالیان چند برابر شده است.

وی بیان کرد: امسال عمده کارها با نگاهی به اصول و ارزش های اصیل بومی و دینی کشور در حال اجرا است که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در ایام اربعین در تالارهای مهم کشور هنرمندان کارهای پرمخاطبی ارائه و سالن ها پر از بیننده برای کارهای متناسب با عاشورا، اربعین و مناسبت‌های محرم و صفر در حال ساخت و پخش است.

وی گفت: این نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق جریان فرهنگی هنری کشور آمادگی نقش آفرینی در این حوزه دارد و بر ما کارگزاران و مسئولان فرهگی تکلیف است تا زمینه شکل گیری و ارتقا فعالیت‌ها را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سال جاری قریب به زیادی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار حوزه مقاومت و ایثار کارهای خوبی در فارابی و سایر مجموعه‌ها در حال ساخت دارند.

وی بیان کرد: در مجموعه فارابی به عنوان بخشی از زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی وجود دارد تا اثرهای فاخر ساخته و به نمایش عمومی درآید و از این طریق مردم کشورمان بیش از گذشته با این ذخایر گرانقدر حوزه ایثار و مقاومت مانند شهید نادر مهدوی ( شهید نبرد مستقیم با آمریکا در آب‌های خلیج فارس) آشنا شوند.

اسماعیلی اظهار کرد: در کشور سالیانه برای نزدیک به ۱۱۰ فیلم سینمایی مجوز ساخت داده و در نوبت نمایش عمومی قرار می‌گیرند که در مجموعه هایی مثل فارابی همکاری بنا بر حمایت از تولیدات فاخر و تراز دارند.

وی گفت: مجموعه فارابی اکنون ۱۸ کار جدید در مراحل تولید دارد که در مرحله‌های پیش تولید، تولید و خروجی نهایی قرار دارند.

اسماعیلی در ارتباط با نشست شورای فرهنگی استان بوشهر نیز گفت: این برنامه نشست بسیار خوبی بود و مقرر شده پرو‎ژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان برای کیفیت و زمان اتمام آنها تا ۲۰ شهرویور توافق لازم صورت گیرد.

وی افزود: در نشست یاد شده پیشنهادهای بسیار خوبی مطرح شد که تمامی آنها مورد بررسی و پیگیری قرارمی گیرد.