مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که شکایتی از سوی نازیلا معروفیان و وکیل وی در مورد آزار و تعرض در زندان ثبت نشده و در زمان پذیرش در زندان هم هیچ گزارشی مبنی بر خشونت و تعرض به مسئولان زندان اعلام نشده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، اخیرا یک متهم زن ادعاهای بدون سند و مدرکی را در رابطه با بدرفتاری، خشونت و تعرض به خود منتشر کرده است که بررسی‌های صورت‌ گرفته درمورد ادعاهای مطرح شده‌ نشان می‌دهد وی نه تنها هیچ دلیل و مدرکی برای این ادعا بیان نکرده، بلکه تاکنون هیچ شکایتی هم در این زمینه از سوی وی مطرح نشده است.

رسانه‌های معاند در روزهای گذشته به نقل از معروفیان ادعا کرده‌اند این فرد در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در بازداشتگاه اوین به وی تعرض شده است.

این ادعاها در شرایطی به نقل از معروفیان مطرح شده که نه خودش و نه وکیل وی شکایتی در این زمینه ثبت نکرده‌اند و در زمان پذیرش در زندان نیز هیچ گزارشی مبنی بر خشونت و تعرض به مسئولان زندان اعلام نشده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این متهم مانند همه زندانیان در سراسر کشور در ابتدای ورود به زندان مورد معاینه قرار گرفته و هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

همچنین این‌ گزارش حاکی است در پی انتشار ادعای مورد اشاره در رسانه‌های معاند، رییس زندان و ضابط پرونده با دعوت از معروفیان اظهارات وی را ثبت و ادعای مطرح شده را مورد بررسی دقیق قرار دادند. معروفیان در ملاقات امروز (۱۶ شهریور) با رییس زندان شرایط خود در زندان را خوب توصیف کرده است.

این در حالی است که سال گذشته نیز در راستای بر هم زدن آرامش و امنیت روانی جامعه، ادعاهایی در خصوص آزار و تعرض به زندانیان زن از سوی رسانه‌های معاند و ضد انقلاب مطرح شده بود که در پی آن هیات‌هایی متشکل از کمیسیون زنان مجلس و معاونت زنان ریاست جمهوری از زندان زنان بازدید کردند.

در این بازدید که انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان حضور داشت، بعد از گفت‌وگو با زندانیان زن اعلام کرد که ابدا چنین ادعاهایی که در رابطه با تجاوز به زنان مطرح می‌شود، صحت ندارد.

همچنین پیش‌تر سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از نظر زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تامینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولین سازمان زندان‌های کشور است.

در این اطلاعیه تاکید شده بود: واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد کرده، به گونه‌ای که در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته زیر نظر مراقبان و مسئولان زندان زنان که خود نیز از بانوان هستند، مراتب دائما مورد کنترل واقع می‌شود.

در این اطلاعیه، تاکید شده‌است این سازمان حق شکایت به دستگاه قضایی، از همه کسانی را که مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ می‌کنند، برای خود محفوظ می‌داند.