عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از بنگاه‌داری توسط بانک‌ها به ویژه در بازار مسکن از دولت خواست تا در سیاست‌های اقتصادی خود نیم نگاهی نیز به نحوه فعالیت بانک‌ها داشته باشد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد علی پور ، در مورد انتقاداتی پیرامون بنگاه داری توسط بانک ها در شرایط اقتصادی کنونی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند، گفت: این اقدامی ناپسند است که بانک‌ها با استفاده از پولی که متعلق به مردم است در جهت بنگاه‌داری و افزایش سرمایه خود فعالیت کنند.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم در سیاست‌های اقتصادی که اتخاذ کرده است نیم نگاهی نیز به نحوه فعالیت بانک‌ها داشته باشد تا سرمایه خود را در راستای حمایت از تولید و رفع مشکلات اقتصادی مردم بکار گیرند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خُرد اعم از ازدواج بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند و این در حالی است که آنها باید در جهت ساماندهی بازار مسکن و تسهیل ازدواج سرمایه‌گذاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه بازار مسکن تحت تاثیر عملکرد بانک‌ها قرار گرفته است به ویژه در خصوص بازار مسکن، تعدادی از بانک‌ها اقدام به ساخت مسکن کردند اما بجای عرضه آنها برای افزایش سود خود اقدام به احتکار کردند که این وضعیت به بروز مشکلاتی در حوزه مسکن به ویژه برای مستاجران دامن زده است و این در حالی است که آنها باید با عرضه واحدهای مسکونی که احداث کرده‌اند و فروش اموال و املاک مازاد خود، آنها را به سرمایه مولد تبدیل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است بانک مرکزی باید نظارت دقیقی بر عملکرد بانک‌ها داشته باشد همچنین دستگاه‌های نظارتی می‌توانند با استناد به اطلاعات مندرج در سامانه‌ها و برخورد با خاطیان مانع از بنگاه‌داری توسط بانک‌ها شوند