مربی اسبق تیم ملی در مورد بازی با هنگ کنگ و تقابل با ازبکستان صحبت کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، حسین فرکی در خصوص وضعیت تیم ملی ایران و برتری مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: تیم ملی در بازی مقابل هنگ کنگ با همان روشی که از زمان روی کار آمدن کادرفنی جدید مقابل تیم‌هایی که سطح فوتبال پایین‌تری نسبت به ما دارند بازی کرد. ما در گذشته حتی در دیدار مقابل تیم‌های سطح پایین‌تر هم با چاشنی احتیاط وارد زمین می‌شدیم و تیم ملی عطش این را نداشت که یک پیروزی پرگل کسب کند ولی در زمان کادرفنی فعلی بازی هجومی در دیدارهای این چنینی در دستورکار قرار دارد. مساله اصلی اینجا روش بازی ما مقابل تیم‌های هم سطح و حتی سطح بالاتر از ماست که باید ببینیم تیم ملی در آن رویدادها چطور عمل خواهد کرد. من بعید می‌دانم با توجه به وضعیت و شرایط تیم ملی در این دوره از مسابقات به مشکل بخوریم. فقط ازبکستان در این گروه شاید کمی بتواند مارا به دردسر بیاندازد که آن هم بعید می‌دانم خیلی رقیب سرسختی برای ما باشد.

وی در خصوص بازی گفت: ایران بازی را از همان اول هجومی آغاز کرد و خیلی زود به دو گل رسید و بعد از آن عطش ملی‌پوشان برای رسیدن به گل فروکش کرد. به نظرم کمی هم چاشنی احتیاط برای مصدومیت و موارد این چنینی و البته ذخیره کردن انرژی برای بازی‌های بعدی را هم در دستور کار داشتند و نیازی ندیدند بیشتر از این خودشان را به آب و آتش بزنند. به طور کلی کمی بی نظمی هم همچنان در بازی ملی‌پوشان وجود دارد و اینکه کادرفنی در کنار زمین دائما با عصبانیت در حال تشر زدن به بازیکنان است مشخص است که هنوز آن هماهنگی و انسجام لازم در تیم وجود ندارد و خود آقای قلعه‌نویی هم از بازیکنانش ناراضی است. امیدوارم این شرایط در ادامه و در مرحله بعدی کمتر شود.

مربی اسبق تیم ملی در خصوص برخورد کادرفنی با احمدنوراللهی هم توضیح داد: فوتبال در کنار مسائل فنی یک سری اصول دیگری هم دارد که اگر رعایت نشود در بهترین شرایط فنی هم نتیجه حاصل نخواهد شد. سرمربی یک تیم باید جایگاهش را به خوبی و درستی به بازیکنان بشناساند و بازیکن هم باید جایگاه خودش را در هر شرایط و موقعیتی بداند. نوراللهی از لحاظ فنی بازیکن خوبی است و ناراحتم از اینکه رفتاری از خودش نشان داد که چنین برخوردی با وی صورت بگیرد ولی اصول فوتبال می‌گوید حق با کادرفنی است و سرمربی چون پاسخگوی نتایج تیمش است اختیار تام دارد و باید به تصمیماتش احترام گذاشته شود. امیدوارم دیگر شاهد چنین مسائلی در تیم ملی نباشیم.

فرکی در مورد بالا بودن میانگین سنی تیم هم گفت: انتظار به جایی نیست که در این مقطع زمانی از تیم ملی و کادرفنی انتظار تغییر نسل داشته باشیم ولی باید به مرور زمان بازیکنان جوان و مستعد به ترکیب اصلی تزریق شوند و این روند نمی‌تواند یکباره و بی مقدمه صورت بگیرد. در  فهرست تیم ملی چند بازیکن جوان و خوب دیده می‌شود که امیدوارم در بازی‌هایی که سبک‌تر هستند به آنها میدان داده شود و بعد از جام ملت‌ها این روند جدی‌تر دنبال شود چون خیلی از نفراتی که در حال حاضر در ترکیب اصلی تیم ملی بازی می‌کنند در جام جهانی کارایی امروز را نخواهن داشت و باید به فکر جایگزین برایشان بود. به طور کلی به نظرم باید اجازه دهیم کادرفنی کار خودش را انجام دهد و این حجم از انتقادات از سرمربی داخلی را نمی‌شود طبیعی دانست و در زمان سرمربی قبلی تا این اندازه در امور فنی دخالت نمی‌شد.