پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل ایران و ازبکستان صحبت کرد.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی فنونی زاده در گفتگو با در خصوص تقابل ایران و ازبکستان اظهار داشت: تیم ملی توانسته یک چهره هجومی به خودش بگیرد و در بازی‌ها با حملات پرتعداد و ایجاد موقعیت‌های زیاد سعی می‌کند برتری خودش را به حریفان دیکته کند و بعضاً اگر زورش رسید پیروزی‌های پرگلی به ثبت برساند. ضعت تیم ملی اما کم دقتی در استفاده از ضربات آخر است. درست است ضرباهنگ هجومی تیم ملی خیلی خوب شده ولی این میزان فرصت سوزی هم در بازی‌ها غیر عادی است و باید بیشتر در خصوص آن کار شود.

وی افزود: همه تیم‌ها هنگ کنگ نیستند که شما بتوانید ۱۰-۱۲ موقعیت گل روی دروازه‌اش خلق کنید و ۴ گل بزنید. یک جا شما به کره و عربستان می‌خوردی و در طول بازی شاید ۳ موقعیت گل گیرتان بیاید و باید از همان راهی بسازید برای بردن. به نظرم ما باید تمرین چهارچوب شناسی داشته باشیم و نفرات خط حمله تیم ملی هم به هماهنگی بیشتری برسند. چون سبک بازی تیم ملی تغییر کرده مهاجمان هنوز با این مدل حملات آشنایی کامل ندارند.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: به نظرم ازبکستان حریف سختی برای ما خواهد بود، در آخرین بازی توانستیم آنها را شکست دهیم ولی این بازی کمی جدی‌تر است و کارمان هم سخت‌تر است. آنها فیزیکی و جنگنده فوتبال بازی می‌کنند و قدرت بدنی بالایی دارند. اگر ما در این بازی‌ها زود به گل نرسیم آنها بازیکنان ما را خسته می‌کنند و زمان هرچه جلو برود به سود ازبک‌هاست برای همین نیاز داریم در ۲۰-۲۵ دقیقه اول به گل برسیم تا راحت‌تر به بازی ادامه دهیم.

فنونی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند این سخت‌ترین بازی ما در این مرحله است را قبول دارم ولی بازهم دلیلی نمی‌شود که از ازبکستان بترسیم و فوتبال آنها حداقل یک لول از ما پایین‌تر است. ما اگر داعیه قهرمانی در آسیا را داریم باید بدون هیچ مشکلی همه بازی‌های این مرحله را ببریم و با امتیاز کامل راهی دور بعد شویم.