استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان هواپیمایی کشور با افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد به هشت پرواز در طول هفته موافقت کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در شورای معاونان استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: مدیران دستگاه های متولی نیز باید پیگیری های لازم برای عملیاتی شدن افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد انجام دهند.

وی افزود: برای افزایش پروازها در استان مکاتبه های زیادی با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور انجام شده است.

حسین نژاد با بیان اینکه فرودگاه بجنورد تنها خط ارتباط هوایی خراسان شمالی است، گفت: فرودگاه بجنورد به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی دارد و دارای یکی از بلندترین باندهای فرودگاهی کشور است.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: بی تردید با افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد شرایط برای جذب بیشتر سرمایه گذار و توسعه استان فراهم خواهد شد.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو می کردند.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است و سه برنامه پروازی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه توسط ۲ شرکت ایران ایر و ماهان برقرار است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت.

در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یه فرودگاه مستقل معرفی شد.